BRIEF Print

Na stiahnutie TU.

DEADLINE: streda 26.4. do 9.00 hod.

 

„OTVORENÁ SPOLOČNOSŤ”

 

Klient

Klientom je Nadácia otvorenej spoločnosti (OSF). Tento rok si pripomína 25 rokov práce na Slovensku.  Viac ako pripomenutie svojej doterajšej práce a úspechov si OSF praje príležitosť využiť na „spropagovanie“ a rozšírenie znalosti konceptu OTVORENEJ SPOLOČNOSTI. V srdci misie OSF sú ľudské práva a hodnoty, o ktoré sa opiera demokratická spoločnosť. Dôležitou súčasťou jej práce sú aj rôzne kampane, diskusie – teda aktivity, ktoré obrazne povedané vedú dialóg s „verejnou mienkou“.

Brief

Klient si praje vytvoriť kampaň, ktorej cieľom je upozorniť mladých ľudí na výhody, ktoré nám všetkým otvorená spoločnosť dnes prináša. V OSF sú presvedčení, že mladí ľudia dokážu rozpoznať a oceniť pozitíva a možnosti, ktoré otvorená spoločnosť prináša. Cieľom kampane je vytvoriť príležitosť pozitívneho vnímania otvorenej spoločnosti a jej prínosov.

Insight

Možnosti, ktoré nám dnešná otvorená spoločnosť dáva, sú pre mladých ľudí „cool“. Slobody, ktoré zažívame vďaka otvorenosti spoločnosti, vytvárajú mnohé príležitosti – počúvať hudbu, chodiť na festivaly, čítať knihy, cestovať, diskutovať, zvoliť si vieru či politickú stranu a mnohé ďalšie. Klient si praje, aby mladí ľudia poznali benefity otvorenej spoločnosti, vytvorili si k nim pozitívny vzťah a hlásili sa k nim.

Situácia

Verejná diskusia v našej spoločnosti je plná negatívnych fenoménov, urážok a nevyriešených káuz. Roky počúvame o korupcii, veľkých kauzách, ktoré sa neriešia, nespravodlivosti s tým spojenej. V ľuďoch rastie pocit frustrácie, tá zas vytvára chuť podporovať anti-systémové strany či riešenia. A to je práve nebezpečné. Pod rúškom nespokojnosti so stavom spoločnosti narastá podpora názorov a hnutí, ktoré nestavajú na otvorenej a demokratickej spoločnosti.

Ako samozrejmosť pritom berieme rôzne slobody, ktoré v „zatvorených“ / totalitných režimoch bežné nie sú. Len niekoľko príkladov: nie je to tak dávno, keď sme nemohli slobodne cestovať, existovali zakázané skupiny, ktoré hrali len malé „undergroundové“ koncerty alebo nehrali vôbec. Zakázaní boli autori, knihy, názory, či náboženstvá.

Správa

Život v otvorenej spoločnosti nám prináša mnohé možnosti. Chceme, aby mladí ľudia cez zvolený konkrétny príklad dokázali oceniť zvolenú charakteristiku otvorenej spoločnosti.

Negatívne vymedzenie kampane: otvorená spoločnosť a jej prínosy sa nesmú spájať len s predstaviteľmi rôznych menšín v spoločnosti. Tie môžu byť súčasťou navrhovaného kreatívneho riešenia, dôležité však je, aby sa s posolstvom dokázali jednoducho stotožniť ľudia, ktorí sami seba nevnímajú ako určitú „menšinu“. Spájanie ľudských práv a slobôd prevažne s rôznymi menšinami je dnes vnímané ako nepostačujúce.

Odozva

Kampaň by mala vytvoriť pozitívny pocit zo života v otvorenej spoločnosti. Mala by vyvolať presvedčenie: „Som rád, že tu žijem, že toto môžem zažívať. Je to naša spoločná voľba.“

Cieľová skupina

Študenti vysokých škôl, mladí profesionáli od 18 do 30 rokov. Mladí ľudia, ktorí radi zažívajú umenie, kultúru, komunikáciu. Majú rôzne záujmy, radi sa stretávajú, debatujú.

Tone of Voice

Kampaň by mala priniesť pozitívny pocit zo zdieľania spoločných hodnôt – sú naše a máme ich radi.

Výzva

Výzvou je vytvoriť printový vizuál.

Výstupy

- vizuál vo formáte A3 (PDF, CMYK, 300 dpi, 5mm spadavka) 

Vizuálny obsah

Vzhľadom na práva duševného vlastníctva je povolené používať iba vizuálny obsah z webovej stránky partnera súťaže Isifa – Shutterstock. Pre každý tím je služba fotobanky dostupná bezplatne po celú dobu trvania súťaže, a to výhradne pre účely súťaže. Obsah je povolené ukladať a zdieľať len s členmi súťažného tímu. Nie je povolené obsah sťahovať, zdieľať ani využívať mimo súťaže či po jej skončení. V prípade zistenia porušenia týchto zásad bude partner súťaže postupovať podľa platných Pravidiel a podmienok spoločnosti Shutterstock.

7 tipov ako používať Shutterstock

V prípade problémov so Shutterstock

Kontaktujte Vojtěcha Trávníčka: + 420 602 117 041, vojtech.travnicek@isifa.com alebo  Jana Boudu: + 420 605 229 222, jan.bouda@isifa.com 

Prihlasovacie údaje

Použiť môžete jeden z nasledujúcich účtov:

Username: CRYoungLions1, Password: SLYoung1
Username: CRYoungLions2 Password: Welcome!
Username: CRYoungLions3 Password: Welcome!

Branding

Žiaden branding nie je povolený.