Zlatý klinec 2014 - výsledky

Výsledky

A - PRINT A POSTER

A1 - Tlačová inzercia pre komerčné produkty a služby

MADE BY VACULIK
Bezúčelový úver nonstop | Tatra banka
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galovič, Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Art Director: Igor Majkút
Wiktor Leo Burnett
Prsia, Kocka, Lis | Speekle
Seriál: áno
Creative Director: Martin Motáček, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Motáček
Art Director: Sanja Čežek
Account: Janka Machačková
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Speekle je Slovenský start-up, inovatívne softvérové riešenie rečových porúch pre deti i dospelých.
S využitím informačných technológii umožňuje premeniť logopedické cvičenie na hru, odbúrať tak zbytočný stress a vylepšiť si výslovnosť. Pretože aj jedno písmenko zaváži!
MUW Saatchi & Saatchi
ProDomo | KOMUNÁLNA poisťovňa,
Seriál: áno
Creative Director: Peter Michalka, Rasťo Michalík
Copywriter: Pavol Pružinec, Katarína Kurečková
Art Director: Daniel Markovič
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Komunálna poisťovňa má svoje silné meno v regiónoch. Preto sme pri komunikáci poistenia majetku proti živlom, škodám a krádeži použili názvy miest a obcí a trochu sa s nimi pohrali.

A2 - Poster pre komerčné produkty a služby

Mayer/McCann Erickson,
Coke and Meals | Coca Cola Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Boris Prexta
Copywriter: Ida Bírová, Roman Jurčák
Art Director: Viera Šindelárová, Michal Hornický
Vyplnil: Lucia Salzerová
Stručná charakteristika: Coca-Cola je tu už viac ako sto rokov a je zaujímavé, že s tou istou DNA dokáže vzniknúť vždy niečo nové. Napríklad v kampani Coke and Meals to, že Cola patrí k jedlu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Coca-Cola is here more than a hundred years and it is interesting, that with the same DNA can always generates something new. For example, in the campaign Coke & Meals, that Cola belongs to food.

B – OUT OF HOME

B1 - Komerčné produkty a služby

MUW Saatchi & Saatchi
ProDomo | KoMUNÁLNA poisťovňa,
Seriál: áno
Creative Director: Peter Michalka, Rasťo Michalík
Copywriter: Pavol Pružinec, Katarína Kurečková
Art Director: Daniel Markovič
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Komunálna poisťovňa má svoje silné meno v regiónoch. Preto sme pri komunikáci poistenia majetku proti živlom, škodám a krádeži použili názvy miest a obcí a trochu sa s nimi pohrali.
MUW Saatchi & Saatchi
Depeche Mode fan billboardy | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák, Rasťo Michalik
Copywriter: Ivan Fiedler, Peter Rajčák
Programátor: MUW;Digital
Art Director: Roman Švajka, Jord Nikov, Martin Benca
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Ako hlavný sponzor koncertu Depeche Mode sme chceli kapelu privítať špeciálnym spôsobom. Z billboardov, ktoré boli špeciálne umiestnené okolo koncertného štadióna, Depeche Mode na Slovensku zdravili ich najväčší fanúšikovia!

Zapojiť sa mohol každý, stačilo uploadnuť svoju fotku na webovej stránke a vybrať si miesto, kde ste ju na billboarde chceli mať.
Istropolitana Ogilvy
Digiboard Peugeot | Peugeot Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Braňo Bezák
Copywriter: Martin Toman, Barbora Maťašeje
Art Director: Miroslav Masár
Vyplnil: Zuzana Belková
Stručná charakteristika: Interaktívne využitie digiboardu tak, aby cielene oslovil úzko vybranú cieľovku v správnom čase a na správnom mieste.

C - Film

C1 - Televízna reklama pre komerčné produkty a služby

MUW Saatchi & Saatchi
Ježiško | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Rasťo Michalik, Peter Rajčák
Copywriter: Rasťo Michalik
Art Director: Ivo Zemanovič, Soňa Jurikovičová
Fotograf: Jakub Klimo
Režisér: Sándor Bisztray
Hudba: CMH
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: V rámci kampane za pravé Vianoce sme vyzvali mužov, aby tento rok zapustili brady a mohli tak obdarovať svojich blízkych ako Santa, Mikuláš či Ježiško. V TV spote sme túto tému ďalej rozvili na príbehu dvoch škôlkarov.
Zoznam príspevkov
MADE BY VACULIK
Presný čas | Tatra banka
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galovič, Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Art Director: Igor Majkút
Hudba: Michal Novinski
Vedúci produkcie: Václav Sládek
Produkčná spoločnosť: Savage.tv
Zoznam príspevkov
MADE BY VACULIK
Hlasová biometria | Tatra banka
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galovič, Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Art Director: Igor Majkút
Hudba: Michal Novinski
Vedúci produkcie: Ján Baážik
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Zoznam príspevkov

C3 - Online film a video pre komerčné produkty a služby

Istropolitana Ogilvy
Peter Sagan parking on Citroën | Citroën Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Rado Olos, Matúš Priehoda
Režisér: Peter Ehrenberger
Produkčná spoločnosť: Eallin Bratislava
Media planner: Slavo Danko
Vyplnil: Zuzana Belková
Stručná charakteristika: Virálne video ako nástroj na spojenie známeho cyklistu so značkou Citroën.
Respect APP
Vrbovského Píščany | Gorila.sk
Seriál: nie
Creative Director: Róbert Slovák
Copywriter: Lenka Slovák Bónová, Patrik Vrbovský
Art Director: Róbert Slovák
Režisér: Róbert Slovák
Kamera: Viktor Kamenický
Strih: Viktor Kamenický, Matej Chudada
Vedúci produkcie: Magdaléna Mackovičová
Vyplnil: Katarína Švábyová
Stručná charakteristika: Koncept videa recitačných pretekov s „poetikou“ aktuálnej slovnej zásoby mládeže využíva hyperbolizáciu problému, ako to dopadne, ak deti prestanú čítať knihy.
Anglický preklad nosnej myšlienky: A concept for a video of a poetry reading contest, it employs the “poetic diction” of the current vocabulary of young people. The video uses hyperbole to comic effect, illustrating how we might end up if children stopped reading books.

C5 - Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie

APPLE PIE
Stratení | Vagus, občianske združenie
Seriál: nie
Creative Director: Peter Hrevuš
Copywriter: Marek Žibritovský
Art Director: Matej Králik
Fotograf: Symon Kliman
Režisér: Juraj Lehotský
Kamera: Noro Hudec
Strih: Maťo Beneš
Hudba: Talkshow
Produkčná spoločnosť: Fantomas production
Vyplnil: Peter Hrevuš
Stručná charakteristika: Súčasť druhej vlny kampane ako odpoveď na teasing/guerillu, ktorá má zviditeľniť tému bezdomovectva, samotné občianske združenie a podporiť darcovstvo.
MUW Saatchi & Saatchi
Pred 100 rokmi by boli hviezdy | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák, Rasťo Michalik
Copywriter: Milan Bielik, Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová
Fotograf: Jakub Klimo
Režisér: GunPowder
Hudba: Michal Novinski
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Telekom už 11 rokov pomáha Nepočujúcim a pri príležitosti ich Medzinárodného týždňa sme pripravili kampaň, ktorou sme upozornili na prítomnosť Nepočujúcich medzi nami.
V tomto spote sme sa vrátili do éry nemého filmu, pretože práve v tomto období by Nepočujúci boli hviezdami. S Telekomom sú s nimi aj dnes...
Zoznam príspevkov

D - Rádio

D1 - Komerčné produkty a služby

Wiktor Leo Burnett
Posledná večera, Posledný film | Consumer Finance Holding,
Seriál: áno
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Vyplnil: Richard Hanzlík
MUW Saatchi & Saatchi
Ľudovky | KOMUNÁLNA poisťovňa,
Seriál: áno
Creative Director: Peter Michalka, Rasťo Michalík
Copywriter: Peter Michalka, Adam Jánoš
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Komunálna poisťovňa si minulý rok pripomenula svoje 20. narodeniny. A to bol dôvod na oslavu. Okrem toho sme mali odkomunikovať aj tri rôzne poistné produkty. A keďže išlo práve o Komunálnu poisťovňu, pomohli sme si múdrosťou autentických ľudových piesní, ktoré sme nanovo nahrali a zasadili do nového, prekvapujúceho kontextu.
VCCP Bratislava
Keď ste neviazaní, ste O2 | Telefónica Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Stajnberger, Braňo Mladý
Copywriter: Juraj Bartoš
Art Director: Braňo Hlaváč
Hudba: Michal Ničík
Vedúci produkcie: Tomaš Klenovský, Jaro Schnierer
Produkčná spoločnosť: Vertigo Production
Media planner: Zenith - A.Muránska, M.Babjak
Media buyer: Zenith - ZO Media specialists
Vyplnil: Veronika Knitlová
Stručná charakteristika: Pre O2 je viazanosť predpotopná a je absurdné, aby ešte dnes bola súčasťou ponuky operátora. Preto sme aj rádio spot pripravili ako dokument hovoriaci o dobách minulých. Pretože keď ste neviazaní, ste O2.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Commitment is antiquated and O2 thinks it belongs to the museum.
Zoznam príspevkov

E - Interactive & online

E1 - Websites & Microsites

Zaraguza,
Martinus PF - Zázračný písací stroj | Martinus
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Michal Pastier, Katarína Popracová, Michal Brat, Zuzana Kadecká
Programátor: Pavol Eichler
Art Director: Stano Bagin
Vyplnil: Kristína Kováčiková
Stručná charakteristika: Vianoce sú čas zázrakov a preto naša stránka umožnila stať sa každému na chvíľu spisovateľom. Akúkoľvek klávesu ste potlačili, zázračný písací stroj písal úryvok zo slávnej knihy, ktorej ste boli hlavným hrdinom. Pred očami sa vám tak postupne ukazoval príbeh, ktorý môžete zažiť v budúcom roku vďaka knihám od Martinus.sk. Viac ako 20 000 ľudí napísalo svoj príbeh a PF sa tak stala jednou z najúspešnejších v histórii kníhkupectva Martinus.sk.
Zoznam príspevkov

E2 - Digital integrated campaigns 2 or more DIFFERENT and SEPARATE elements for the same concept (e.g. 1 banner, 1 email, 1 website)

TRIAD Advertising
Ľudia sú hviezdy | O2 Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Jaro Zacko, Martin Woska
Copywriter: Maroš Hamorský, Vlado Kurek
Programátor: Roman Janajev, Alena Červeňanaská, Michal Ráchela, Samuel Pastva
Art Director: Viktor Karvai, Marek Barančík, Tomáš Bánik, Marek Cvejkuš
Stručná charakteristika: Na jeseň 2013 sme urobili z ľudí celebrity. Pretože pre O2 je každý hviezda.
Anglický preklad nosnej myšlienky: In autumn 2013, we have made celebrities out of people. Because for O2 everyone is a star.
Zaraguza,
RytmusPhone - Tatra Academy | Tatra banka
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier
Programátor: Pavol Eichler
Art Director: Andrej Znášik
Fotograf: Jakub Gulyás
Režisér: Juraj Štepka
Kamera: Juraj Štepka
Vedúci produkcie: Miloš Mrázek
Produkčná spoločnosť: VERTIGO FILM
Media planner: Alena Žiaková, ZenithOptimedia
Media buyer: Zuzana Sečová, Lenka Patočková, Nikola Bašová - ZenithOptimedia
Stručná charakteristika: Tatra banka pripravovala nový diel Tatra Academy pre študentov. Tí majú ale oči len pre mobil. Ako upútať ich pozornosť?

Idea: Vytvorili sme Rytmus Phone = stroj na peniaze.
Môžeš ním zarábať peniaze
Môžeš s ním chatovať
Môžeš ho vyhrať

Výsledok:
RytmusPhone upútal teenagerov aj médiá.
Teenageri vytvárali vlastné fankluby
i paródie.
Získali sme 20 tisíc emailov len v prvý deň spustenia.
Dokopy 50 tisíc emailov za 2 týždne.
Každý druhý návštevník webu chcel získať Rytmus Phone a to bol ešte len teasing kampane, ktorý len na YouTube videlo 160 000 surferov :) Rytmus Phone sa stal hrdinom aj druhej fázy po teasingu, keď sa spustila www.tatraacademy.sk
Adbee digital
Facebook Grill for Mark Zuckerberg | MARKETERS,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Galko
Copywriter: Tomáš Vatrt, Martina Šimková
Programátor: Marek Melicherčík, Martin Malých
Art Director: Ivan Kozmon
Ilustrátor:Jakub Otčenáš, Lukáš Vavrinec
Režisér: Martin Darnadi
Media planner: Peter Šebo
Vyplnil: Peter Galko
Stručná charakteristika: Naším cieľom bolo odpromovať a vypredať lístky na konferenciu “Internet Rulezz – All About Facebook ” bez mediálneho budgetu.
Keďže každá konferencia potrebuje najmä vynikajúcich speakerov, rozhodli sme sa osloviť vo svete Facebooku toho najpovolanejšieho – Marka Zuckerberga. Nie preto, aby prišiel. Preto, lebo už len samotná odvaha Marka pozvať, si zaslúži pozornosť cieľovej skupiny a médií.
Potrebovali sme však niečo viac ako obyčajnú pozvánku. Práve preto sme pripravili plne integrovaný Facebook grill s iOS aplikáciou , microsite a videom - www.thefacebookgrill.com, ktorú sme ciele cez Facebook reklamu priamo na Markove ID.
Primárny cieľ kampane, vypredať konferenciu, bol dosiahnutý v predstihu. Hoci mala kampaň globálny charakter, vo finále zasiahla dokonale afinitnú cieľovú skupinu na Slovensku a v Čechách. Microsite zaznamenala v priebehu prvých 2 týždňov viac ako 20.000 návštev zo 141 krajín sveta (500 z nich dokonca priamo zo sídla Facebook-u v Menlo Park). Získali sme 156 článkov a zmienok na portáloch ako www.digitaltrends.com, www.viralblog.com, www.frankwatching.com, ale najmä na tých mienkotvorných pre našu cieľovú skupinu: www.tyinternety.cz, www.medialne.etrend.sk, www.zive.sk, www.m-journal.cz, www.topky.sk, www.aktualne.atlas.sk, www.refresher.sk a tisíce like-ov, share-ov a komentárov.
A to všetko s mediálnymi nákladmi, ktoré boli nižšie ako 10 EUR.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Facebook Grill for Mark Zuckerberg

E4 - Socia Media Facebook, Twitter, Blogs

TRIAD Advertising
Facebook celebrity | O2 Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Jaro Zacko, Martin Woska
Copywriter: Maroš Hamorský, Vlado Kurek
Programátor: Samuel Pastva, Roman Janajev
Art Director: Viktor Karvai, Marek Barančík
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Z návštevníkov kampaňovej stránky O2 sme urobili pomocou Facebook loginu 250 000 nových celebrít.

Dostali sa priamo na topky.sk do sekcie celebrity kde o nich vznikali rôzne typické bulvárne celebritné články.

Tieto celebritné články na topkách nám priniesli 300 000 návštev na produktovú microsite O2 Extra výhod a mali vyše 1 000 000 zobrazení, ktorá vznikla výhradne zdieľaním na Facebooku.
Anglický preklad nosnej myšlienky: On Slovak Facebook, we created 250 000 new celebrities.
Zaraguza,
Prvá kniha v statuse | Martinus
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Michal Pastier
Vyplnil: Kristína Kováčiková
Stručná charakteristika: Ako dostať knihu do rúk ľuďom, ktorí sú neustále na Facebooku?
Porušili sme pravidlo o krátkych statusoch. Vytvorili sme najdlhší status v histórii Martinus.sk. Vložili sme doň úplne celú knihu. 1. kniha v statuse,
4 000 znakov, 90 tisíc fanúšikov
Zoznam príspevkov
TRIAD Advertising
Sedemdňový beh | O2 Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Jaro Zacko, Martin Woska
Copywriter: Vlado Kurek, Maroš Hamorský
Programátor: Roman Janajev, Michal Ráchela
Art Director: Tomáš Rybár, Marek Barančík
Vedúci produkcie: Kristína Kijacová
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Interaktívny Facebook status, v ktorom maňuška Edo reagovala na každý komentár a pri použití predpripravených hashtagov zabavila vtipnou animáciou. Úlohou Facebook komunity bolo komentármi udržať Eda bežať symbolických 7 dní, reprezentujúcich 7 rokov O2 na slovenskom trhu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Interactive Facebook status with an O2 puppet Edo responding to every comment and performs a special move while using #hashtag. The task for Facebook users was to keep Edo running for symbolic 7 days - represents 7 yeas of O2 on Slovak market.

E6 - Mobile & Apps

TRIAD Advertising
Spoznaj svoj Pilsner | Pivovary Topvar
Seriál: nie
Creative Director: Jaro Zacko, Martin Woska
Copywriter: Vlado Kurek, Maroš Hamorský
Programátor: Roman Janajev, Samuel Pastva
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika:

Aplikácia, ktorá rozozná aké staré je pivo ktoré pijete.

Konkrétne, či máte pred sebou nepasterizovaný Pilsner Urquell a aký čerstvý je. Na deň presne. Pretože nepasterizovaný Pilsner Urquell je to načerstvejšie pivo, ktoré si môžete dať za bránami Plzenského pivovaru.
Anglický preklad nosnej myšlienky: With mobile aplication &Get to Know your Pilsner& you can find out how fresh beer you have. Just point your smartphone at your mug.
TRIAD Advertising
Na Kozla | Pivovary Topvar
Seriál: nie
Creative Director: Jaro Zacko, Martin Woska
Copywriter: Maroš Hamorský, Vlado Kurek
Programátor: Samuel Pastva
Art Director: Viktor Karvai, Tomáš Bánik
Stručná charakteristika: Velkopopovický Kozel oslavoval ocenenie České pivo roka 2013 netradične - aplikáciou, vďaka ktorej dostaneš ty a tvoja partia pivo zadarmo. To sa však podarilo len vtedy, ak sa stretnú tí praví členovia partie a naraz dotykom aktivujú voucher!
Anglický preklad nosnej myšlienky: &Velkopopovický Kozel celebrates award for Czech beer of the 2013 little bit differently than ususal - by creating an mobile app that could be a reason why you will be social with your mates again. Mobile application generates beer vouchers for you - howe

E7 - Selfpromo

CORE 4
Maják | Core4
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Andrej Csino
Programátor: Andrej Špička
Art Director: Adrián Juriga, Tomáš Krajčík, Michal Čermák
Stručná charakteristika: Filozofiou Core4 je efektívne prepájanie online s offlinom. Preto sme našu agentúrnu stránku postavili na silnom interaktívnom prvku. Každý kto stlačí na stránke facebook like, spustí v priestoroch agentúry maják, ktorý príde niekto z Core4 vypnúť. Každý návštevník stránky tak môže dostať naozaj osobné live poďakovanie za svoj like.
Stránka sa okamžite po spustení začala virálne šíriť a navštívili ju ľudia zo 163 krajín sveta, pričom dve tretiny užívateľov boli zo zahraničia. Na našej facebook stránke sa vďaka majáku zvýšil počet fanúšikov behom 2 týždňov až desaťnásobne.
Naše selpfromo vygenerovalo vysoké spontánne mediálne PR, predovšetkým vďaka sociálnym sieťam, zahraničným blogom a špecializovaným stránkam.
Zoznam príspevkov
CORE 4
Hviezda na Vianočných trhoch | Core4
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Šimon Škoviera, Ivana Pacoňová
Programátor: Andrej Špička
Art Director: Adrián Juriga, Michal Nemček
Stručná charakteristika: Ako urobiť originálnu PF-ku pre klientov, prepájajúcu svet online a offline?
Náš majákový web sme premiestnili na vianočné trhy. Maják nahradila hviezda, ktorá sa v stánku s občerstvením rozsvietila vždy, keď klient klikol na našom webe na pohárik.
Prekvapený návštevník trhov vtedy dostal punč zadarmo a mohol svojmu darcovi poďakovať do kamery.
Našim klientom sme tak umožnili robiť to, čo je na Vianociach najkrajšie – obdarúvať druhých.
Zoznam príspevkov
Zaraguza,
Minimal PF | Zaraguza Digital
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Michal Pastier
Programátor: Ivan Mišák
Art Director: Andrej Znášik
Stručná charakteristika: Vianoce sú sviatkom pokoja, no v reklame to neplatí. Agentúry sa predbiehajú, kto príde s originálnejšou vianočnou online PFkou.
Uvedomili sme si, že menej je niekedy viac a svojich fanúšikov sme prekvapili netradične minimalistickým online vizuálom. Ide o najlepšie prijatú PF v histórii Zaraguzy.
http://minimalpf.com/
Zoznam príspevkov

F - Techniques

F1 - Direct marketing - dvoj a trojdimenzionálny mailing (komunikácia s priamo osloveným potenciálnym spotrebiteľom)

Wiktor Leo Burnett
Nie každý úplatok je iba bonboniéra | Transparency International Slovensko
Seriál: áno
Creative Director: Martin Motáček, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Motáček
Art Director: Juraj Šútovec
Account: Janka Machačková
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Transparency International sa zameriava na odhaľovanie korupcie na Slovensku. Nejde však o drobnú korupciu - flašku doktorovi, či cukrovinky pre úradníka. Transparency International sa zameriava na naozaj veľkú korupciu. Cieľom tejto kampane je zvýšenie povedomia o činnosti Transpareny International a fundraising 2% dane.
Wiktor Leo Burnett
Pozvánka Pagani | J&T Banka
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Martina Mihálová
Account: Klaudia Benkovská
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Dostali sme za úlohu pozvať top 50 klientov banky na event, kde Horacio Pagani - zakladateľ značky superšportov Pagani, rozpovie svoj príbeh.
Ako však pozvaným sprostredkovať
zážitok z auta, ktoré je tak exkluzívne,
že ho málokto videl na vlastné oči?
Prostredníctvom jeho jedinečného zvuku.
Každý klient od nás dostal čiernu obálku.
V obálke bol iba MP3 prehrávač s jedinou zvukovou stopou –
audio kompozíciou vytvorenou zo zvukov auta Pagani Huayra.
Po zvukovom koncerte, aký dokáže vyprodukovať iba superšport
s výkonom 750 koní sa hosťom prihovoril korporátny hlas,
ktorý uviedol potrebné informácie.
Zoznam príspevkov
Istropolitana Ogilvy
Digiboard Peugeot | Peugeot Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Braňo Bezák
Copywriter: Martin Toman, Barbora Maťašeje
Art Director: Miroslav Masár
Vyplnil: Zuzana Belková
Stručná charakteristika: Interaktívne využitie digiboardu tak, aby cielene oslovil úzko vybranú cieľovku v správnom čase a na správnom mieste.

F3 - Obalový dizajn (obal výrobku)

Kaspen/Jung v. Matt, Bratislava
Smutný ninja | Sushi time
Seriál: nie
Creative Director: Lester Tullet, Juraj Dvorecký
Copywriter: Juraj Dvorecký
Art Director: Dušan Čežek
Vyplnil: Braňo Čavoj
Stručná charakteristika: Klient Sushi time hľadal originálny spôsob uvedenia nového produktu - sushi sendviču. Agentúra navrhla pružne zareagovať na dočasnú uzávierku bistra a donáškovej služby jeho najväčšieho konkurenta, spol. Kung food. Zároveň navrhla názov - Smutný Ninja a obalový dizajn produktu, ktoré sa stali kľúčovým prvkom promo kampane (billboardy, sociálne médiá a POSM). Produkt (hlava ninju) parodoval maskota konkurenta a klient tak prakticky podal pomocnú ruku jeho hladujúcim zákazníkom a dostal ich na svoju stranu. Smutný ninja sa stal najpredávanejšou novinkou za posledných 12 mesiacov.
Zoznam príspevkov

F4 - Promotion (POS materiály, akcie na podporu predaja a lojality zákazníkov, špeciálne ponuky, kupóny, súťaže, buzz marketing, in-store aktivity, merchandising a pod. )

MUW Saatchi & Saatchi
Depeche Mode v Telekom Centre | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák, Rasťo Michalík
Copywriter: Peter Rajčák, Ivan Fiedler
Art Director: Roman Švajka, Jord Nikov, Martin Benca
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Telekom sa stal hlavným sponzorom koncertu Depeche Mode. Medzi našimi klientami je množstvo ich fanúšikov a preto sme pre nich vymysleli niečo špeciálne.

Pozbierali sme vzácne depešácke predmety z celej Európy a v Telekom Centre hneď vedľa koncertného štadióna sme otvorili prvé Depeche Mode múzeum na Slovensku.
Spravili sme však ešte viac – v deň koncertu sa celé Telekom Centrum stalo miestom, kde sa prišli fanúšikovia naladiť pred koncertom. Všetci zamestnanci boli nastajlovaní ako ozajstní depešáci!

Všetkým fanúšikom sme ukázali, že ich mobilný operátor má Depeche Mode rád tak isto, ako oni.

F5 - Corporate a Brand identity

Wiktor Leo Burnett
Speekle Brand Book | Speekle
Seriál: nie
Creative Director: Martin Motáček, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Motáček
Art Director: Sanja Čežek
Account: Janka Machačková
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Speekle je Slovenský start-up, inovatívne softvérové riešenie rečových porúch pre deti i dospelých.
S využitím informačných technológii umožňuje premeniť logopedické cvičenie na hru, odbúrať tak zbytočný stress a vylepšiť si výslovnosť. Pretože aj jedno písmenko zaváži.

F7 - Best artdirection

Wiktor Leo Burnett
Nezávislé kúrenie, Hi-Fi systém, Imobilizér | Fiat Slovensko
Seriál: áno
Creative Director: Peter Kačenka
Art Director: Miro Kozel, Lukáš Karásek - 3D
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Dostali sme zadanie odpromovať nový Jeep Grand Cherokee v showroomoch a na autosalóne. Urobili sme tak prostredníctvom troch imidžových vizuálov komunikujúcich vybrané parametre nového Jeepu. Ich cieľom bolo odlíšiť vozidlo v showroome a získať tak pozornosť návštevníka.
MUW Saatchi & Saatchi
Pred 100 rokmi by boli hviezdy | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák, Rasťo Michalik
Copywriter: Milan Bielik, Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová
Fotograf: Jakub Klimo
Režisér: GunPowder
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Pri príležitosti Medzinárodného týždna Nepočujúcich sme vytvorili kampaň, vďaka ktorej sme upozornili na ich prítomnosť medzi nami.
Celá kampaň sa niesla v štýle vizuality nemého filmu 20. rokov minulého storočia, pretože práve v tomto období by Nepočujúci boli hviezdami.

F8 - Selfpromo

Foxford,
Atlas chutí | Foxford,
Seriál: nie
Creative Director: Martin Bajaník, Michal Meško
Copywriter: Martin Bajaník
Programátor: Roman Klčo
Art Director: Martin Bajaník
Ilustrátor:Martin Bajaník
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Menu je najdôležitejší reklamný materiál každej kaviarne. Foxford nazýva sám seba Fakultou delikátnych vied a svojich hostí vníma ako študentov, keďže chce byť akousi gastronomickou akademickou pôdou. Preto je menu poňaté ako Atlas chutí, kde sú jednotlivé produkty rozdelené do zmysluplných kontinentov. Súčasťou tohoto prístupu je aj iPad aplikácia, kde sa hosť môže interaktívnou formou dozvedieť zaujímavosti o produktoch kaviarne.
Nina Weisslechner
Zažime to spolu náš priestor, náš príbeh | Slovak Telekom
Seriál: áno
Creative Director: Nina Weisslechner, Katarína Králiková
Copywriter: Katarína Králiková
Art Director: Nina Weisslechner
Vyplnil: Nina Weisslechner
Stručná charakteristika: Situácia: Slovak Telekom sa sťahuje do novej veľkej korporátnej budovy

Riešenie: Jedinečných 16-príbehov vykreovaných z nápadov zamestnancov pre každé poschodie.
Príbehy sme vizuálne pretavili do typografických artworkov. Každý artwork je starostlivo vyskladaný z obľúbených hlášok vyzbieraných od zamestnancov, citátov, hesiel, piesní a vtipov.
Artworky medzi sebou komunikujú a tak vytvárajú originálny dej - pre každé poschodie celkom iný, v ktorom je každý deň čo objavovať.

Ako to funguje v praxi:
Marilyn Monroe (pre manažérku Zuzku) hľadá pri výťahu pudlíka, ktorého nájdete pri kuchynke číhajúc na váš obed. Dáša zase inšpirovala chodbu s bicyklovým pelotónom, kde ju zdraví Einstein, ktorého miluje Matúš z rovnakého poschodia. Na 14. poschodí zase môžete vďaka japonologičke Petre, absolvovovať prechádzku japonskou záhradou, v ktorej si gejše pospevujú slovenské hity inšpirované Luciou a Jurajom z rovnakého oddelenia.
Anglický preklad nosnej myšlienky: LIFE IS FOR SHARING - our story in our space
Zoznam príspevkov

G - MEDIA

G1 - Klasické médiá - TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)

MUW Saatchi & Saatchi
Úputavky ako pred 100 rokmi | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák, Rasťo Michalik
Copywriter: Milan Bielik, Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Pri príležitosti Medzinárodného týždna Nepočujúcich sme vytvorili kampaň v štýle nemého filmu, v ktorej sme zviditeľnili svet Nepočujúcich.

Do tohto štýlu sme upravili aj televízne upútavky na populárne seriály Panelák a Búrlivé víno, ktoré dostali novú – groteskovú pointu. Tie potom rotovali vo vysielaní televízii počas Týždňa Nepočujúcich.
Istropolitana Ogilvy
Digiboard Peugeot | Peugeot Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Braňo Bezák
Copywriter: Martin Toman, Barbora Maťašeje
Art Director: Miroslav Masár
Vyplnil: Zuzana Belková
Stručná charakteristika: Interaktívne využitie digiboardu tak, aby cielene oslovil úzko vybranú cieľovku v správnom čase a na správnom mieste.
MADE BY VACULIK
Presný čas | Tatra banka
Seriál: áno
Creative Director: Dejan Galovič, Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Art Director: Igor Majkút
Hudba: Michal Novinski
Vedúci produkcie: Václav Sladek
Produkčná spoločnosť: Savage.tv
Zoznam príspevkov

G3 - Sponzoring a špeciálne eventy

MUW Saatchi & Saatchi
Nepočujúci herci hviezdami divadla | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák, Rasťo Michalik
Copywriter: Milan Bielik, Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Počas Medzinárodného dňa Nepočujúcich sme prekvapili návštevníkov divadla Aréna a Nová scéna nevšedným vystúpením. Nepočujúci herci naživo odohrali scénku známu z TV spotu kampane.
V Divadle Aréna sa k nim dokonca pridala aj známa herečka Zuzana Kronerová. O tomto evente písali viaceré tlačené a onlinové médiá.
MUW Saatchi & Saatchi
Torta | KOMUNÁLNA poisťovňa,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka, Rasťo Michalík
Copywriter: Adam Jánoš, Peter Michalka, Pavol Pružinec
Art Director: Michal Hazior
Produkčná spoločnosť: PR Clinic
Vyplnil: Monika Bratislavská

G4 - Selfpromo

Wiktor Leo Burnett
Vianočný Wiktormat | Wiktor Leo Burnett
Seriál: nie
Creative Director: Peter Kačenka
Copywriter: Katka Králiková
Art Director: Martin Zlejší
Account: Jana Šoltisová
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Idea:
V duchu hesla Wiktor Leo Burnett
„v reklame môžeš vyrásť, ale nemusíš v nej zostarnúť“ sme pre klienta tento rok vymysleli originálny spôsob ako ho na Vianoce potešiť:
Vianočné darčeky vo forme, ktorá ho bude baviť nielen jeden deň, ale aj niekoľko týždňov a pripomenie mu detské časy.

Riešenie:
Zamestnancom Orangeu sme tento rok namiesto darčekov poslali len hracie žetóny. Až potom sme ich prekvapili obrovským balíkom v kancelárskych priestoroch. Po jeho odbalení objavili vianočný wiktormat plný darčekov, aký poznajú z návštevy kolotočov v detstve.
Vo wiktormate mohli uplatniť hracie žetóny a skúsiť ovládacím ramenom vyloviť darček. Lovenie darčekov z wiktormatu zamestnancov bavilo vyše mesiaca. Stal sa dokonca taký populárnym, že sa pred ním tvorili rady a klient nás poprosil o jeho doplnenie. A my sme sa ako agentúra dokázali v rušnom vianočnom období pripomenúť klientovi nielen množstvom mailov, ale aj veselým Wiktormatom, pri ktorom si oddýchli a odbúrali stres.

…a tak príprava vianočnej kampane pre klienta zbehla oveľa hladšie :)
CORE 4
Maják | Core4
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Andrej Csino
Programátor: Andrej Špička
Art Director: Adrián Juriga, Tomáš Krajčík, Michal Čermák
Stručná charakteristika: Filozofiou Core4 je efektívne prepájanie online s offlinom. Preto sme našu agentúrnu stránku postavili na silnom interaktívnom prvku. Každý kto stlačí na stránke facebook like, spustí v priestoroch agentúry maják, ktorý príde niekto z Core4 vypnúť. Maják je napojený na kameru, každý návštevník stránky tak môže dostať naozaj osobné live poďakovanie za svoj like.
Stránka sa okamžite po spustení začala virálne šíriť a navštívili ju ľudia zo 163 krajín sveta, pričom dve tretiny užívateľov boli zo zahraničia. Počas prvých 2 týždňov na našom webe pribudlo 21 000 lajkov, priemerná denná návštevnosť stúpla na 15 000, čo je 1000% nárast oproti pôvodnej stránke a čas na stránke stúpol až 5 násobne.
MADE BY VACULIK
Senzi 18 | MADE BY VACULIK
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galovič
Copywriter: Petra Števonková, Vladimír Križan

H – KREATIVITA V PR

H2 - Business to Business PR a Business to Consumer PR (PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb.PR projekty pre podporu produktových

Istropolitana Ogilvy
Peter Sagan parking on Citroën | Citroën Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Rado Olos, Matúš Priehoda
Art Director: Peter Baslik, Michal Mazan
Režisér: Peter Ehrenberger
Produkčná spoločnosť: Eallin Bratislava
Media planner: Slavo Danko
Vyplnil: Zuzana Belková
Stručná charakteristika: Virálne video ako nástroj na spojenie známeho cyklistu so značkou Citroën.
Adbee digital
Facebook Grill for Mark Zuckerberg | MARKETERS,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Galko
Copywriter: Tomáš Vatrt, Martina Šimková
Programátor: Marek Melicherčík, Martin Malých
Art Director: Ivan Kozmon
Ilustrátor:Jakub Otčenáš, Lukáš Vavrinec
Režisér: Martin Darnadi
Media planner: Peter Šebo
Vyplnil: Peter Galko
Stručná charakteristika: Naším cieľom bolo odpromovať a vypredať lístky na konferenciu “Internet Rulezz – All About Facebook ” bez mediálneho budgetu.
Keďže každá konferencia potrebuje najmä vynikajúcich speakerov, rozhodli sme sa osloviť vo svete Facebooku toho najpovolanejšieho – Marka Zuckerberga. Nie preto, aby prišiel. Preto, lebo už len samotná odvaha Marka pozvať, si zaslúži pozornosť cieľovej skupiny a médií.
Potrebovali sme však niečo viac ako obyčajnú pozvánku. Práve preto sme pripravili plne integrovaný Facebook grill s iOS aplikáciou , microsite a videom - www.thefacebookgrill.com, ktorú sme ciele cez Facebook reklamu priamo na Markove ID.
Primárny cieľ kampane, vypredať konferenciu, bol dosiahnutý v predstihu. Hoci mala kampaň globálny charakter, vo finále zasiahla dokonale afinitnú cieľovú skupinu na Slovensku a v Čechách. Microsite zaznamenala v priebehu prvých 2 týždňov viac ako 20.000 návštev zo 141 krajín sveta (500 z nich dokonca priamo zo sídla Facebook-u v Menlo Park). Získali sme 156 článkov a zmienok na portáloch ako www.digitaltrends.com, www.viralblog.com, www.frankwatching.com, ale najmä na tých mienkotvorných pre našu cieľovú skupinu: www.tyinternety.cz, www.medialne.etrend.sk, www.zive.sk, www.m-journal.cz, www.topky.sk, www.aktualne.atlas.sk, www.refresher.sk a tisíce like-ov, share-ov a komentárov.
A to všetko s mediálnymi nákladmi, ktoré boli nižšie ako 10 EUR.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Facebook Grill for Mark Zuckerberg

H5 - PR pre neziskové organizácie a projekty

APPLE PIE
Stratení | Vagus, občianske združenie
Seriál: nie
Creative Director: Peter Hrevuš
Copywriter: Marek Žibritovský
Art Director: Peter Hrevuš, Matej Králik
Fotograf: Symon Kliman
Režisér: Juraj Lehotský
Kamera: Noro Hudec
Strih: Maťo Beneš
Hudba: Talkshow
Vedúci produkcie: Peto Hledík
Produkčná spoločnosť: Fantomas production
Vyplnil: Peter Hrevuš
Stručná charakteristika: Kampaň, ktorá má zviditeľniť tému bezdomovectva, vyvolať spontánnu diskusiu verejnosti, vzbudiť záujem médií a aktivovať ich, aby o tejto téme a činnosti občianskeho združenia hovorili.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Lost
Zaraguza,
Zlaté vedro Milana Capáka - ocenenie | OdkazPreStarostu.sk
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Michal Pastier
Programátor: Matúš Medzay
Art Director: David Štefanides
Vyplnil: Kristína Kováčiková
Stručná charakteristika: Odkazprestarostu.sk umožňuje nahlasovať občanom problémy v mestách.
Portál vždy požiada primátorov a starostov o ich nápravu.

Problém:
Starostovia nemusia tieto podnety riešiť. Ako ich motivovať?

Riešenie:
Vymysleli sme ocenenie za ochotu a úspešnosť pri riešení podnetov na portáli. Z občianskeho aktivistu Milana Capáka a jeho vedra, s ktorým opravoval cesty na vlastné náklady, sme spravili hrdinov kampane. Aby už žiaden občan nemusel ísť sám do ulíc.

Výsledok:
Viac ako 50 webov, blogov a médií informovalo o Zlatom vedre Milana Capáka vrátane hlavných spravodajských relácií.To najdôležitejšie. Podarilo sa motivovať starostov.
Aj vďaka tomuto projektu už vyriešili viac ako 3000 podnetov občanov.

I – EVENTS

I1 - Public events (event pre verejnosť, napr. road show, community programs)

Leopard Production
Red City | Philip Morris Slovakia,
Seriál: nie
Produkčná spoločnosť: Leopard Production, s.r.o.
Stručná charakteristika: Zábavno-zážitková zóna vytvorená na festivale Bažant Pohoda.
Zoznam príspevkov

I3 - Privite events nad 300 pozvaných (uzavretý event na pozvánku)

INSTITUTE OF PROMOTION
20.výročie spoločnosti HB Reavis | HB Reavis
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Oslavu 20.výročia sme mohli urobiť klasicky „zavolať Káju, pozvať Sisu a Juraja a aj Eriku so Smotánkou...sfúknuť narodeninovú tortu a ísť spokojne domov..“
My sme to však urobili inak.. Pilierom eventu bol unikátny komponovaný program vystavaný ako metafora na dve uplynulé desaťročia pôsobenia HB Reavis. Päť umeleckých vstupov mapovalo zrod, rast a úspech spoločnosti - prerozprávali sme príbeh sna dvoch zakladateľov a ich prvých krokov, príbeh 20 ročnej cesty spoločnosti zo Slovenska z ktorej sa stala úspešná nadnárodná firma..
Výnimočnosť eventu spočívala v unikátnom komponovanom programe a v jedinečnom riešení scény, ktorú tvorila monumentálna stavba zo stavebného lešenia s LED stenou, ktorá odkazovala na hostiteľa večera – developerskú spoločnosť.
MONARCH, akciová spoločnosť
Village Camp Pribylina | Orange Slovensko,
Seriál: nie
Creative Director: Michal Hollan, Gita Dibáková
Vyplnil: Zuzana Tegzova
Stručná charakteristika: Stresu v práci sa nevyhnú ani zamestnanci predajní Orange Slovensko, preto keď prišlo zadanie na netradičný teambuilding, hľadali sme spôsob, ako zmeniť tento stav s cieľom vniesť do korporátnych vzťahov viac ľudskosti, spokojnosti a spoločných zážitkov. Jednoducho vrátiť sa k pôvodným hodnotám. Rozhodli sme sa preto preniesť v čase a priestore do doby našich predkov, kde každý človek bol odkázaný na vlastné schopnosti, ale taktiež na interakciu so svojím okolím.
Cieľom eventu bolo podnietiť zamestnancov k vzájomnej spolupráci, kreativite, či ústretovosti, ktoré sú nevyhnutnými predpokladmi plnohodnotného teamworku. Zároveň sme tak vytvorili vhodnú príležitosť, kedy sa cez spoločné zážitky spoznali kolegovia spoločnosti Orange z celého Slovenska.
Samotný teambuilding tvorili disciplíny odrážajúce život a prácu na dedine – stavanie májov, pečenie chleba, kydanie hnoja, školské lavice a rákoska, či kostolný poriadok. Tým všetkým si zamestnanci prešli a z každej disciplíny si odniesli poznatky pre svoj život a prácu. Večer ich čakala odmena za dobre vykonanú prácu – spoločná párty.
Campy sa opakovali štyri nedele za sebou, prešlo nimi spolu 600 zamestnancov predajní. Cez spoločné zážitky, pri netradičných manuálnych prácach, sme podnietili zmysel pre kreativitu, ústretovosť a spoluprácu. Jednoznačne sme dokázali, že zamestnanci Orange kopú za jeden tím.

J - KAMPAŇ

J1 - kampaň pre komerčné subjekty

MUW Saatchi & Saatchi
Pravé Vianoce | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Rasťo Michalik, Peter Rajčák
Copywriter: Rasťo Michalik
Art Director: Ivo Zemanovič, Soňa Jurikovičová, Jord Nikov
Fotograf: Jakub Klimo
Režisér: Sándor Bisztray
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Umelé vianočné stromčeky, falošné brady a spievajúce kapre – Vianoce pomaly strácajú svoje kúzlo. Dá sa to aj inak! Preto bol message našej kampane jasný – tie pravé Vianoce zažijete len s ozajstnou bradou! Tento rok mohol každý muž spraviť niečo pre svojich najbližších – nechať si narásť pravú bradu ako Santa, Mikuláš alebo Ježiško a vytvoriť tak tú pravú vianočnú atmosféru!

J2 - selfpromo kampane

TRIAD Advertising
10-dňová agentúra | Selfpromo
Seriál: nie
Creative Director: Jaro Zacko, Peter Baslík
Copywriter: Jaro Zacko
Art Director: Peter Baslík
Stručná charakteristika: Aby sme vyriešili množiace sa žiadosti o stáž, vytvorili sme novú agentúru, v ktorej mladí ľudia ukázali na čo ozaj majú.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Internship applications were pilling up so we created a brand new agency where the young people could show their skills.

J3 - kampaň pre neziskové organizácie

MUW Saatchi & Saatchi
Pred 100 rokmi by boli hviezdy - kampaň | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák, Rasťo Michalik
Copywriter: Milan Bielik, Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová, Jord Nikov
Fotograf: Jakub Klimo
Režisér: GunPowder
Hudba: Michal Novinski
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Monika Bratislavská
Stručná charakteristika: Pri príležitosti Medzinárodného týždna Nepočujúcich sme vytvorili kampaň na ich zviditeľnenie v štýle nemého filmu z obdobia 20. rokov minulého storočia, pretože práve pred 100 rokmi by Nepočujúci boli hviezdami.
APPLE PIE
Stratení | Vagus, občianske združenie
Seriál: nie
Creative Director: Peter Hrevuš
Copywriter: Marek Žibritovský
Art Director: Peter Hrevuš, Matej Králik
Fotograf: Symon Kliman
Režisér: Juraj Lehotský
Kamera: Noro Hudec
Strih: Maťo Beneš
Hudba: Talkshow
Vedúci produkcie: Peto Hledík
Produkčná spoločnosť: Fantomas production
Vyplnil: Peter Hrevuš
Stručná charakteristika: Kampaň, ktorá má zviditeľniť tému bezdomovectva, vyvolať spontánnu diskusiu verejnosti a podporiť darcovstvo.
Zároveň vzbudiť záujem médií a aktivovať ich, aby o tejto téme a činnosti občianskeho združenia hovorili.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Lost
All rights reserved © 2010 Ad Awards Association, s. r.o.