Works

1. Print

1. Print

Toto by si nechcel |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako mladých ľudí varovať pred najstrašnejším politickým režimom vychádzajúceho z extrémizmu? Nikto nechce aby sa história opakovala aj v dnešnej dobe. Vyzvime mladých: NEDOVOĽ HISTÓRII OPAKOVAŤ SA; Zmenilo by to celý tvoj dnešný svet (tvoju kerku, tvoj letný tábor, tvoje obľúbené show-ky, atď.).
Nebuď netvor |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Našou prácou sme chceli osloviť cieľovú skupinu, ktorá bola stanovená zadaním, a teda napríklad aktuálnych voličov Kokotlebu. Snažili sme sa, aby vypracovanie bolo jemne šokujúce a obsahovalo v sebe historický podtón. Beztvára tvár symbolizuje skrývanie sa za volebné lístky, ignoráciu minulosti, a jej dopadov na prítomnosť či absenciu emócií. Vieme, že ľudia vedia, no snažia sa problémom odvracať chrbtom. Chceme naznačiť, že nesmieme zabúdať na to, čo bolo, nesmieme dopustiť, aby sa z nás stali beztváre monštrá, ktoré konajú bez akéhokoľvek súcitu a zamyslenia sa nad svojimi činmi. Zadanie má reagovať na antisemitizmus, utláčanie žien, extrémizmus, diskrimináciu a inakosť.
Zoznam príspevkov
hiSTORY CHANGES |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: If teenagers don’t care about history at school, they won’t be impressed by lessons in any campaign. Instead of repeating facts they generally know and don’t really care about, we’ll demonstrate absurdity of extremist’s irrational logic on stories they love and feel need to protect. This is their hiSTORY.
THE WORST DAILY ROUTINE EVER |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na obľúbenom formáte „eat.sleep.repeat“, ktorý vo veľkom koluje internetom, cieľovke vysvetlíme, že pokiaľ sa nebudú o históriu viac zaujímať, môžu v budúcnosti prežívať najhoršiu dennú rutinu všetkých čias.
Horokaust |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Knowledge of the Slovak youth was studied in the daily Pravda shortly after the Slovak parliamentary election when the parliament also received an extremist party of Marian Kotleba.
The aim of the survey was to find out what knowledge have young people about the Holocaust. In Veľký Krtíš acquired Kotleba’s party up to 13 percent. Reporters randomly approached 20 young people aged 18-25 years, to answer the question what is the Holocaust. One of the most common (incorrect) responses was explaining that the Holocaust is considered as cutting down trees in the forest. Therefore, we focused on the lack of knowledge and ignorance of the youth, the consequences of which supporters of mass murder got among the political leaders. Hor(l)okaust therefore symbolizes the cutting down of &sick& trees in the forest just as uncomfortable lives were ended during World War II.
Zoznam príspevkov
Think Wisely |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Our print connects online world of teenagers with historical events. It points out, how important it is to learn from the past. The difference between social media and the real life consists in the fact, that in real life its not possible to delete the events that happened to us, and we have to consider every decision, affecting the events, we make. This results in responsibility in our decision making, which can affect our future.
Nenechajme ich vrátit sa do módy/ Dont let them come back into fashion |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kids these days are all about fashion, street style blogs, expensive clothes and ridiculous sneakers.

We used the popular topic and knowledge, that fashion repeats itself and presented very graphic and violent part of our history as if it was today, on fashion shows, that kids aspire to.

The print works even better with slovak saying Vracia sa do módy; which stands for someting that becomes popular again.

We even played with notoriously known brand H&M and turned it into Heil&Hitler.

This way everybody sees the horrors of concentration camps in bright spotlight.
Zoznam príspevkov
Learn from bad history |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: We repeat the mistakes our ancestors did over and over again. Even when we saw where it leads and how many lives were damaged by hate we continue in thinking in the same pattern.

With this print we want to encourage young people to think about consequences of supporting and sharing hate against any group of people.
Zoznam príspevkov
Stopni ho! |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Extrémizmus má na Slovensku mnoho tvárí.
Tým, že ho nebudeš podporovať, môžeš zastaviť opakovanie histórie.
Náš ideový princíp sa dá aplikovať na portréty ľudí, ktorým nie je cudzie spochybňovanie slobody, demokracie, rasovej a rodovej znášanlivosti.
Vyskoč z idúceho vlaku |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Sociálne siete sú dnes plné nenávistných komentárov, v ktorých mladí ľudia používajú slovník z minulosti pri vyjadrovaní sa k súčasným témam ako utečenci, voľby, LGBTI, Rómovia a pod., pričom najčastejšie sa v nich objavujú frázy charakteristické pre holokaust. Vizuál prepája súčasnosť s históriou a využíva reálne neupravené komentáre ľudí vytiahnuté z diskusií na internete. Headline printu symbolizuje na jednej strane cestu, kam až nás takéto extrémistické správanie môže doviezť a jednak upozorňuje na dôležitosť budovania vlastných názorov založených na vedomostiach a nie na bezhlavom nasledovaní názorov iných ľudí. Chceme, aby si mladí uvedomili, kam to až môže smerovať a vystúpili z idúceho vlaku skôr než bude neskoro. Printy v podobe plagátu a špeciálnej skladačky umiestnime na stredné školy, do vlakov a MHD.
Life is not a lottery |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Our campaing communicates that sympathizing with extremists is the same as trying your luck in lottery.
When you scratch-off silver square, you can find out that extremism cannot win.
Zoznam príspevkov
Zaplatíme všetci. |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Základná myšlienka našej práce: História sa opakuje a ak nebudeme mať o nej dostatok vedomostí, zaplatíme za to všetci kvalitou života vo fašistickej spoločnosti.
Insight: Na bankovky dávame významné osobnosti.

Práca ukazuje možný vývoj do blízkej budúcnost, ktorá do bodky napĺňa program a vízie pána, ktorého na vizuále vidíte.
Kombinuje historický motív s jeho presahom do súčasnosti.
Zároveň obsahuje niekoľko easter eggs blízkych rétorike a symbolike, ktoré jeho hnutie rado používa.
Cieľom je šokovať a vyvolať záujem o poznanie pravdy spojenej s existenciou velebeného Slovenského štátu.
Zoznam príspevkov
Fashion collection |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Lets not let the history repeat. We produced special fashion collection print for young people in order to realize the connection between historical events and modern context.
Zoznam príspevkov
Som OZNAČENÝ |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: 27. január ako Medzinárodný deň obetí holokaustu, je ideálne obdobie na odštartovanie našej kampane.

Označovanie obetí holokaustu číslom je všeobecne známy fakt. Ale ako sa naozaj cíti človek, keď je pred svetom iba číslo? ÚPLNE NEPODSTATNÉ ČÍSLO? Obleč si tričko a POCÍŤ zmenu emócie od poníženia, až k vďake, že ešte stále žiješ v dobe, keď si dostal, narozdiel od obetí holokaustu, možnosť toto ,,označenie“ si vyzliecť. Oni ho totiž majú vytetované na predlaktí už navždy.
Zoznam príspevkov
True face of history |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na prvý pohľad je na printe usmievavý dobrák Hitler. Tak ho vnímajú mladí.
No stačí použiť knihu a obraz sa zmení. Po priložení knihy do vyhradenej časti vidíme iba nepríjemne mračiace sa oči. Pravú tvár histórie.
Nedovoľ minulosti... |
Seriál: nie
Zoznam príspevkov
Mind your next step |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Práca „Mind your next step“ poukazuje na jeden z najohavnejších činov svetovej histórie, holokaust. V táboroch smrti umreli milióny ľudí, po ktorých nezostali len spomienky, ale aj množstvo osobných predmetov. Náš print zachytáva topánky tých, ktorí sa z táborov už nevrátili a kombinuje ich s modernými teniskami, ako symbolom mladých, súčasných ľudí. Hlavná myšlienka vyzýva k uváženosti a správnemu rozhodnutiu, pretože nikto nechce, aby sa história zopakovala.
HOAX |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Radikáli potrebujú k svojej existencii nepriateľa. Nekritickým prijímaním informácií im ho pomáhame vytvárať.
Retro je out |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Print Retro je out má zaujať pozornosť už v prvej chvíli použitým kontroverzným motívom hákového kríža, ktorý predstavuje jeden z hlavných symbolov extrémizmu rozmáhajúceho sa na Slovensku. Poukazujeme na historický kontext udalostí vzmáhajúcich sa hlavne počas druhej svetovej vojny (fašizmus, nacizmus), čo ako negatívny moment v histórii registrujú aj mladí ľudia. Pointou je, že návrat k starým hodnotám, mysleniu, či ideológiám nie je vždy správny. Neznamená, že nám bude lepšie, neznamená, že ak sa odstráni extrémistami označované “zlo”, že sa budeme mať lepšie. Znamená to, že návrat k ideológiám, ktoré spôsobili toľko ľudkej bolesti, bezprávia, obmedzení, jednoducho nemôže byť správny v akomkoľvek kontexte. Návrat k retru nie je v tomto prípade v poriadku. Print odkazuje na webovú stránku www.nebudretro.sk, kde budú mať mladí možnosť dozvedieť sa na dejovej línii historické fakty, ktoré ovplyvňovali našu krajinu celé minulé storočie, míľniky objasňujúce fakty - zdanlivé pozitíva a prevyšujúce kvantum negatív, ktoré by prinieslo extrémistické myslenie v dnešných dňoch. Na stránke by sme chceli prezentovať bežné momenty, ktoré zažívali ľudia (zákaz prezentovania vlastných myšlienok, vierovyznania, orientácie, zákaz navštevovať určité miesta, obmedzenie cestovať, nakupovať variabilný tovar…). Ľudskosť nie je o presvedčeniach, ktoré majú mladí v danom momente. Chceme im prezentovať myšlienky vždy z dvoch strán, nechceme im diktovať, čo je správne a čo nie, ale možnosť hľadať a objavovať to správne. Prepojenie toho, čo tu už bolo, s tým, čo tu môže byť.
THE END |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Mladí ľudia majú tendenciu vyberať si nesprávne vzory a nasledovať ľudí s pomýlenými názormi. Extrémisti majú túto hranicu kritického myslenia posunutú ešte o pár úrovní nižšie. Vytiahli sme príklad z histórie, ktorý by mal byť varovním pred následkami ich činov a rozhodnutí. Ich pseudo-legenda je vrah a priniesol skazu sebe aj svojim nasledovateľom, nehovoriac o zvyšku sveta...

Vo vizuále sme použili nacistické farby, novogotické písmo a kľúčového predstaviteľa, Adolfa Hitlera. Idea je použiteľná s rôznymi „osobnosťami“, preto prikladáme ešte jednu verziu so známym slovenským extrémistom- Jozefom Tisom.
Páči sa ti to? |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Poster je navrhnutý tak, aby mladých šokoval spôsobom, ktorý je im najbližší - print koncipujeme ako Facebook post, kde button “Páči sa mi to” je zmenený na “Páči sa ti to?” a pokladá tak otázku, ktorá nabáda na zamyslenie. Post je vytvorený na základe príbehu skutočnej ženy, Slovenky, ktorá prežila Osviečim. Prepájame tak minuosť so súčasnosťou a jednoznačne ukazujeme hrozbu, ktorá vyplýva z neschopnosti poučiť sa z histórie či kriticky myslieť. Problémy prenášame do dnešnej doby a upozorňujeme, že opakovanie minulosti je reálnou hrozbou.
Zoznam príspevkov
Do not recycle history |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: In the campaign we will connect things from past with things from present to create one piece. We will show how dangerously close these things are to each other. Main idea is that bad things from history should not be recycled - it has to be thrown in the trash. We will use bins and theme of recycling in the whole campaign.
Zoznam príspevkov
LOL extrémizmu! |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: LOL (laughing out loud), ktorý pretína červený kríž spájame s message - ak budeme brať veci na ľahkú váhu, história sa môže opakovať a smiech rýchlo prejde.

Kríž symbolizuje tiež zameriavač pušky hľadajúci svoj terč. Zámerom každej extrémistickej skupiny je získať čo najviac sympatizantov, ktorí sa stanú ďalším nástrojom na šírenie radikálnych názorov.
Slovensko už viac neexistuje |
Seriál: nie
Zoznam príspevkov
Make Extremism Disappear |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Problém: Ako mladým atraktívne povedať, že vzdelanie je kľúčom k tomu, aby sa extrémizmus zo spoločnosti nadobro vytratil, a že je nesmierne dôležité, aby boli voči jeho znakom a prejavom pozorní?

Idea: Ukážeme silu vzdelania a pozorného vnímania jednoduchým očným klamom. Stačí sa len zahľadieť na 5 sekúnd na ikonu knihy a stanete sa svedkom toho, že dobré vzdelanie a pozorné vnímanie dokáže odstrániť fašizmus, komunizmus i kotlebizmus zo spoločnosti.

Pozor: Pri nízkej kvalite tlače alebo projektoru očný klam nemusí fungovať.

History repeats |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: We've heard it before. Can you learn from the history?
Vyfarbi sa! / Show your Color! |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vytvorili sme poster, ktorý poukazuje na problematiku rasizmu v spoločnosti. To, že sa v minulosti delila spoločnosť na základe rasy neznamená, že by to tak malo fungovať aj dnes.

Bez strachu sa prirovnávajme k vozrkovníku. Odtieň pokožky totiž vôbec nedokazuje akí skutočne sme.

Súčasťou je aj anglická verzia.
NEVER HAPPY |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: We have showed to young people that being a radical means to have a very sad life.
Zoznam príspevkov
Once Again / Odznova |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Many lost their friends during the previous regimes. More than 160 000 citizens were deported from Slovakia during the WW2. Do not let the history be repeated.

--

V minulých režimoch mnohým zmizli kamaráti zo dňa na deň. Zo Slovenska bolo počas 2. svetovej vojny deportovaných vyše 160 000 občanov. Nedovoľme, aby sa história opakovala.
Krvavé sľuby |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako Hitler povedal, urob lož, čo najväčšiu, čo najjednoduchšiu, čo najuveriteľnejšiu a neustále ju opakuj až jej ľudia uveria. A to sú tie prázdne sľuby, na ktoré ľudia sadajú ako včely na med. Print hovorí, že my sme už na ten med sadli, už sme sa popálili a teraz mladá generácia nemusí urobiť tú istú chybu. Pretože aj prázdny sľub môže mať krvavé následky. Tento sľub je v podobe darčeka zadarmo priamo v časopise. Všetci, a hlavne mladí, tento merch milujú a vždy si ho berú. Keď si, ale zoberú ten náš, náplň s farbou praskne a zafarbí časopis.
DOSŤ BOLO SRANDY |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V printe sme chceli poukázať na problematiku zľahčovania historických udalostí. Pretože holokaust nie je iba vzdialená vec z učebníc dejepisu, ale reálna ľudská tragédia a hrozba pre nás všetkých. Aby sme prácu priblížili cieľovej skupine 15-20, využili sme ich slang a motív Snapchatu.
Si si istý, že to chceš opakovať? |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Si si istý, že to chceš opakovať?
Are you sure you want to repeat?

Našou kampaňou sme chceli poukázať na možnú reverziu dejín, najmä však v súvislosti s vysokou mierou ovplyvniteľnosti na základe rozhodnutia každého z nás. Každý z nás má možnosť rozhodnúť sa, akým spôsobom, akými názormi, akými činmi ovplyvní súčasnosť. Súčasnosť, z ktorej sa už zajtra stanú dejiny.
Strohá počítačová grafika jednoduchým, no pútavým spôsobom upozorňuje na azda najdôležitejšie a najtragickejšie dejinné udalosti, začiatok ktorých spočíval rovnako ako koniec nami položenej otázky na rozhodnutí jednotlivca. Vzhľadom na vekovú kategóriu cieľovej skupiny sme v minimálnej miere využili priestor na skryté významy symbolov. Ikony a načítavanie HISTÓRIE sú jasným posolstvom kampane.
Zoznam príspevkov
Históriu nepochopíš |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Naša idea reflektuje veľmi presný insight cieľovej skupiny – hrôzostrašné udalosti našej histórie pozná len z náučných filmov či hodín dejepisu, a teda sa jej nijak zvlášť nedotýkajú. Nepripadajú jej skutočné.

Rozhodli sme sa mladým dať za pravdu a povedať „Históriu nepochopíš“. Ak niečo nezažijeme na vlastnej koži, naozaj nemáme možnosť to plne pochopiť. Človek má tendenciu také veci nesprávne odhadnúť; v niektorých prípadoch preceniť, v našom prípade podceniť.
Vo vizuále mladým ľuďom ukážeme, aká história naozaj bola a dáme jej jasne pocítiť, že bola ohavná. V copy vyjadríme empatiu, dostaneme sa im do vizuálom raneného srdiečka. V tom momente budú úplne otvorení prijať posolstvo. A ono príde. Upozorníme ich, že v dnešnom svete je nenávisť rovnako zlá a mali by jej naozaj čeliť.
Celé to dokážeme podať zaujímavou a interaktívnou formou, hoci ide o bežný print. Podľa briefu sme použili formát A3, ale použili sme ho úplne celý. Z oboch strán. Nechajte sa prekvapiť.
Ste to, čo jete |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Aj ty varíš s láskou? Ďakujem pekne.

Zdá sa ti slaná? Zvykaj si.
Príliš korenistá? Zvykaj si.

Pretože túto polievočku už nedochutíš.
A ver mi, že nacizmus má trpkú dochuť. Tak nebuď nechutný a radšej sa zamysli nad tým, aké menu si vyberieš na ďalšie štyri roky.

Aj ty im žerieš tie kecy?

Tak nezabudni - čo si navaríš, to si aj zješ.
Zoznam príspevkov
Nazi Facts: Soap, Book and Button |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Mladí ľudia majú nízku vedomosť o našej histórii. Akoby im unikali najbrutálnejšie zverstvá, ktoré v minulosti fašizmus napáchal. Náš koncept je séria šokujúcich faktov, ktoré podávame priamočiaro. V koncentračných táboroch vyrábali z ľudských kostí gombíky, z tuku mydlá a z kože obaly na knihy. Cieľom a záverečnou výzvou je uvedomenie si týchto otrasných činov, aby sa už nikdy nezopakovali.
Zoznam príspevkov
Druhá strana |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Inšpirovali sme sa skutočnými názormi mladých ľudí, ktorí si neuvedomujú hrozbu extrémizmu. V sérii printov im ukazujeme druhú stranu toho, čo si želajú.
TL;DR (Too Long; Didn't read) can lead to a big problem |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Young people have one big problem: They are lazy to read something that contains more than 140 characters. That's why they don't have critical thinking. Other people can simply influence them with dangerous thoughts. And that is a big problem.

The aim of our visual is to point out that if young people wouldn't read the whole story they may miss out on important informations and this can lead to big problems.

TL;DR (literall meaning Too Long; Didn't Read) is an internet slang expression commonly used in discussion forums as a shorthand response to previous posts that are deemed unnecessarily long and extensive. Due to its indiscriminate usage by many, tl;dr is frequently considered as spam or meaningless reply by both those unaware of the term and those who are familiar with the meaning.
Retro názory |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Často sa hovorí, že história sa opakuje a v súčasnosti je kopírovanie trendov z minulosti najviditeľnejšie v podobe šiat a módnych doplnkov. Čo si však nemusí každý všimnúť, je to, že okrem retro oblečenia môžu ľudia podvedome preberať aj retro názory, na ktoré však predošlé generácie doplatili.

Pre znázornenie retro štýlu sme si vybrali hipsterské fúzy, medzi ktoré sa dostali aj jedny neslávne známe – tie hitlerovské. Lebo ak si budeme neuvážene vyberať veci z minulosti, môže sa stať, že nevdojak siahneme aj po tých, ktoré sú nebezpečné.
Zoznam príspevkov
Buďme menejcenní |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Extrémistické názory v spoločnosti nevznikajú nikdy zo dňa na deň. Vždy ide o postupný nástup a vývoj týchto názorov. Pri ich samotnom zárodku vyzerajú neškodne, no hnané do extrému nenávisťou predstavujú v spoločnosti riziko. Náš návrh poukazuje práve na túto neschopnosť ľudí identifikovať nárast extrémistickej rétoriky v spoločnosti a následne sa voči nej vyhraniť. Koncept sa zameriava na porovnávanie minulosti na príklade nacistického Nemecka a súčasného diania na slovenskej politickej scéne. V printe sme využili zrkadlovú vizualizáciu, ktorá má našej cieľovej skupine evokovať a v mysli načrtať podobnosť výrokov Adolfa Hitlera s výrokmi súčasných popredných slovenských politikov. Využívame gradient princíp, ktorý spolu so zväčšujúcim sa písmom akcentujú nástup extrémizmu a dramatizujú vývoj udalostí. S rastúcou intenzitou farby a veľkosťou písma sa stupňuje aj sila výrokov. Zámerom je jasne ukázať prijímateľovi nášho printu kam až neidentifikované šírenie nenávisti v spoločnosti môže zájsť.
Odkrývame minulosť |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V našej printovej kampani využívame fakt, že sa mladým ľuďom spája extrémizmus najmä s obdobím 2. sv. vojny. Históriu poznajú iba z čiernobielych záberov a fotografií. Ich názory sú často skreslené a fakty sa zvyknú pri rozprávaní rôzne dokrášľovať alebo zjednodušovať.

V printe využívame čiernobielu fotografiu mladých ľudí z obdobia vojny. Na fotografii je priložená tenká červená fólia, ktorá slúži ako filter. Na prvý pohľad dvojica vyzerá, že odpočíva, avšak po odkrytí fólie vidíme, že sú mŕtvi - obeťami extrémizmu tej doby. Čitateľ sám odkryje minulosť, pred ktorou sa zatvárajú oči. Týmto drsným printom chceme recipienta šokovať. Message našej kampane vystihuje headline - Neprifarbujme minulosť. Extrémizmus je nebezpečný v každej dobe.
#ziadnyrozdiel |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V printovej kampani pre Nadáciu otvorenej spoločnosti (OSF) sme sa zamerali na to, že bez ohľadu na naše rozdiely, sme všetci predovšetkým ľudia. Zvolili sme netradičnú formu, ktorá nestojí iba na vizuálnom vneme, ale podnecuje konzumenta k interakcii, po ktorej by mala nastať katarzia a zamyslenie. Na boj proti rasovým &nálepkám& sme použili obojstranné nálepky.
#sizabil |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Boj proti systému a autoritám je u teenagerov považované za cool vec. Keď teenager povie super hlášku, alebo spraví niečo cool, parťáci mu povedia &Si zabil&. Zdá sa, že podporovať nacistov alebo komunistov je teraz cool, no práve vtedy naberajú slová &Si zabil& úplne iný význam.

Headline je vo forme hashtagu, aby sa kampaň dala pohodlne preklopiť do online priestoru.
More than 10 seconds |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: We have used the idea and mechanism of the most favorite application of young people – Snapchat. The main idea is that their opinion will last more than 10 seconds. Young people have to be responsible about they opinion and it an be very easy to repeat history.

Because it is a print, we would use a reflex paper to imitate front camera of the smartphone.

Headline is „Swipe right“ (on the right side of the filters there are people who influenced world in good way) and also it works in the meaning „correctly“.

We think it would by interesting for young people who use Snapchat everyday. We are sorry, we did not register in category cyber, but we think this could work very well also in print.
Zoznam príspevkov
Dont let them fool you |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Inisght:

Wrong people say the right things too.
The point is, to understand context,
and not let anyone fool you.


Idea:

Series of real beautiful quotes from world’s worst leaders. Quotes prove that we need to know more about a person to actually know them.
Zoznam príspevkov
From banality to EXTREME |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nadväzujúci dvojdielny print, ktorý bude umiestnený v tlačenom časopise pre mladých.

Poukazuje na to, ako môže banalita viesť ku závažným dôsledkom.
Prirovnávame motív, s ktorým sa CS vie stotožniť, ku extrémistickej myšlienke, ktorá môže viesť k obmedzovaniu ľudských práv a slobôd.
FYOUTURE |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Budúcnosť je v tvojich rukách. A to doslovne. V rukách mladých ľudí. Je len na nich, akú ju budeme mať my všetci.


Print je interaktívny.
Príklad:
Ako prvé vidíme pokrčený papier, ktorý vieme fyzicky odbaliť. Po odbalení vidíme celú pointu vizuálu. (Preto sú to dve A4-ky, ale v reály je to len jedna).
Zoznam príspevkov
Šlabikár |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vizualitou prváckeho šlabikára poukazujeme na to, že naša minulosť patrí k základným vedomostiam a poučenie sa
z nej by malo formovať každé naše ďalšie rozhodnutie.

Koncept je dobre rozvíjateľný ako séria, keďže naša história zahŕňa množstvo tragédií, ktorými sa dá zaplniť celá abeceda.
Na vlastnej koži |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: o, že obmedzovanie slobody a extrémizmus nemá v dnešnej spoločnosti čo robiť, pochopíme najlepšie, keď to „zažijeme na vlastnej koži“. Mladým čitateľom doslova nastavujeme zrkadlo, čím chceme vyvolať „eureka effect“.

Formát dvojstránky v časopise nám to dovoľuje. Obe strany sme spolu zlepili podobne, ako sa lepí poštová obálka. Pri listovaní časopisom sa tak čitateľovi odkryje len somársky rožtek s nezmyselným &zákazom vstupu“ na našu dvojstránku. Tú si však čitateľ relatívne jednoducho roztrhne a vo vnútri nájde náš mesidž.
Výzva |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Séria dvojstranových printov poukazuje na to, že extrémistické skupiny si nájdu nepriateľa v každej komunite a tak sú hrozbou aj pre mladých ľudí, ktorí ich podporujú a skôr či neskôr sa tak ľahko môžu stať obeťami svojej voľby. V printoch to demonštrujeme priamo trom konkrétnym cieľovým skupinám, akými môžu byť hip-hoperi, používatelia Facebooku, či nekresťania.
Zoznam príspevkov
Ťahák |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Všetko tu už raz bolo. História sa opakuje. Ide len o to vytvoriť si tie správne súvislosti a všimnúť si ich predtým, ako bude neskoro. Preto sme vytvorili jednoduchý print prispôsobený špecifikám cieľovej skupiny mladých ľudí prevažne v stredoškolskom veku.
Na odovzdanie posolstva využívame im dôverne známy formát ťaháku, ktorý z printu vznikne prostým vystrihnutím perforovanej časti. Na ťaháku sú v skratke vypísané príčiny a dôsledky vzniku a rozpadu nacistického Nemecka a k nim pridružené podobnosti zo súčasnosti. Takto dávame mladým zároveň pomôcku, ktorú určite ocenia, a ktorá im môže naozaj pomôcť lepšie sa orientovať v problematike historického aj súčasného extrémizmu.
Zoznam príspevkov
Ten pocit... |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: The creative insight:
What happens, when the social app suddenly starts to delete all your images or blocks your account without relevant reason? What if it tells you, that there is something wrong about you? How it feels being excluded from the society ?


The print idea:
The campaign is meant to bring the problem of extremism, racial, ethnic and religious discrimination closer to the young people. It uses the familiar enviroment of the target group – one of the most popular social application among teenagers Snapchat.
Zoznam príspevkov
Not every history can be erased. But the whole future can be made |
Seriál: nie
Zoznam príspevkov
Stieranie rozdielov |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ľudia, ktorí v sebe živia predsudky, rasizmus, xenofóbiu a extrémizmus vidia svoju realitu jednofarebne, čo rezprezentuje aj ich pohľad na ostatných. Cieľom vizuálov je poukázať na takéto vnímanie spoločnosti s hlavným messageom, že problémy v spoločnosti sa majú stierať, nie vyfarbovať.


V sérii printov využívame vizuálne prvky farby a princíp stierania/potláčania do čiernej- ako symbol zabudnutia, kam by mala diskriminácia v dnešnom svete aj na Slovensku smerovať.
V exekúcii priamo znázorňujeme zástupné osoby menšín, ktorých sa problém diskriminácie týka, čím fokusujeme pozornosť recipienta na jednotlivé konkrétne témy. Farebnosť priradená k jednotlivým osobám zdôrazňuje emóciu.
DISScriminácia |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: DISScriminácia

Témou našej kampane je najvšeobecnejší pojem – diskriminácia, ktorý už veľa krát v minulosti vyústil do vážnych celospoločenských problémov. Napriek tomu je aj dnes súčasťou našich životov v najrozmanitejšej forme. Kampaň priamo vyzýva na zamyslenie sa a zahájenie boja proti všetkému, čo nás zväzuje k diskriminačným prejavom. Snažili sme sa zaujať slovnou hračkou DISS (Hiphopový výraz pre vyjadrenie nesúhlasu formou piesne).

Nebuď ľahostajný k poblému, ktorý sa týka aj teba.
Zoznam príspevkov
Hviezdy minulosti |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pracujeme s hviezdou ako symbolom minulosti ale aj prítomnosti a do istej miery aj s rozmanitosťou, ktorú vyjadruje.
Zoznam príspevkov

2. Cyber

2. Cyber

Fešista |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pre extrémistov je typické, že takmer všetci chodia v rovnakom outfite. Pre mladých uvedomelých ľudí je však móda nástrojom ako vyjadriť svoju
osobnosť a jedinečnosť. Využijeme preto, že mladí nemajú módu na háku
a vytvoríme novú módnu značku Fešista, ktorou im umožníme vyjadriť svoj odmietavý postoj k fašizmu. Naše tričká, mikiny či šiltovky sa stanú ich
nástrojom ako povedať svetu, že fašizmus by mal vyjsť z módy čím skôr.
Takto sa učí dejepis v roku 2016 |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Mladí stredoškoláci nevnímajú aktuálne dianie na Slovensku vedúce k extrémizmu ako hrozbu, pretože si nedokážu spojiť súvislosti a fakty z minulosti.
Na dejepise sa učia nudnú teóriu a omáčky, vlastné názory si nerozvíjajú ďalším štúdiom, ale vďaka sociálnym sieťam, kde trávia všetok čas a ľuďom, ku ktorým vzhliadajú.
Ak im chceme správu odovzdať, musíme to urobiť ich rečou a cez ľudí, ktorí formujú ich názory - internetoví influenceri.
HLCST |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: The campaign aims to bring users of social networks an authentic testimony of the places that will forever be associated with massive extermination of uncomfortable during World War II. Through the MSQRD application in a matter of seconds the user will become a part of a cold-blooded scenes about which the youth have minimum knowledge. One of the possibilities in the application will display you in the Auschwitz where you stand in front of the wall of death, dressed in the typical striped pajamas with a Jewish star. A visual transformation of user‘s face is also added to display him as a suffering prisoner of time. Followed by a barbed fence, characteristic for death camps. Other options of the application can also include reincarnation users to partisans, without forgetting the message of our ancestors who risked their lives for the homeland defense.

The biggest power of the application is considered the striking power directly to the user's feelings. Although it can be exploited with supporters of fascism, under some controversy for a number of unpleasant reality it can become viral and discussed. Finally we can talk on this long-taboo subject directly, which could help to drop support for extremist groups. One reason for their success is the ignorance of the general public about the atrocities that made the innocent uncomfortable. Our application can change it. Let's talk about the Holocaust openly!

Social networks are the force through which quickly and efficiently the information of any kind can expand to the world. By sharing photos, users can also share their feelings with their friends. The photo does not leave a deep impression only on the owner of the applications but also for passive observer watching his profile on social networks.

HelpMe |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: HelpMe is a mobile application which contains specially programmed Chatbot. This Chatbot is able to search through the Internet and find stories from the past, then recreate them to the current background. The output of HelpMe is generated post (image + description) to be shared on Facebook, Instagram or Snapchat. First ones to share HelpMe posts are picked influencers, who would drive interest of this topic among their followers (our target group) and media.
Takýto deň by si nechcel |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: INSIGHT
Aj územie Slovenska bolo v minulosti podriadené vplyvu fašistickej ideológie, ktorá oberala ľudí o ich základné práva, či už z dôvodu rozdielneho vierovyznania, rasy, alebo pôvodu.

IDEA
Ukázať mladým ľuďom, aké by to bolo žiť v dnešnej modernej dobe s pravidlami a obmedzeniami vtedajšieho režimu.

RIEŠENIE
Za pomoci Snapchatu (Konkrétne Snapchat story), ktorý je medzi mladými v dnešnej dobe veľmi populárny, ukázať jedeň deň prežitý vo fašistickom režime.

Súčasťou Snapchat Story by boli príspevky vo forme videí a fotografí, ktoréby predstavovali bežný deň s bežnými situáciami, ale s obmedzeniami vtedajšieho režimu.

Napríklad:

Vyvesenie fašistických vlajok na úradoch
Bezdôvodné prehľadávanie
Postavenie múru na hraniciach
Odvedenie čierneho kamoša
Nariadené rovnošaty v školách
Posledným príspevkom by bolo ohlásenie zrušenia internetu

So záverečným messagom:

TAKÝTO DEŇ BY SI NECHCEL; NEDOVOĽ HISTÓRII OPAKOVAŤ SA.

Okrem Snapchatu by sa vytvorili profily aj na Facebooku, Twitteri a Instagrame, kde by teasingovou formou bol ohlásený dátum DŇA, KTORÝ BY SI NECHCEL na Snapchate.

Takýmto spôsobom budú mladí konfrontovaní s udalosťami a situáciami, ktoré si museli prežiť v minulosti iní, len zasadené do ich dnešnej doby, s upozornením, že vplyv niektorých ideológií stále existuje a majú nie vždy najlepší vplyv na všetkých občanov v štáte.

Snapchatový príbeh by sa odohrával 9. mája - kedy si pripomíname ďen víťazstva nad fašizmom.
Social media censorship |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: INSIGHT
You never really appreciate your freedom until it is taken away from you.

IDEA
Lost of freedom in the era of social media.

SOLUTION
Experience what your parents went through in their youth - censorship.
We cooperated with teen idols and created a little prank. :)
Retro je out |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Internetová kampaň Retro je out znázorňuje reálny dopad extrémizmu v podobe obmedzovania slobody. Má ukázať a upozorniť mladých ľudí na nástrahy, riziká a obmedzenia, ktoré by sa ich v prípade zmien v krajine mohli priamo dotýkať. Nie iných rás, nie iných náboženstiev, nie iných orientácii, ale priamo ich - obyčajných tínedžerov žijúcich bežné životy, ale aj tých mladých, ktorí inklinujú k ľubovoľnej ideológii extrémizmu. Pre mládež môže byť práve uvedomenie si obmedzenia slobody dostatočnou hrozbou, aby si o extrémistických názoroch zisťovali viac. Cyber kampaň odkazuje na webovú stránku www.nebudretro.sk, kde budú mať mladí možnosť dozvedieť sa na dejovej línii historické fakty, ktoré ovplyvňovali našu krajinu celé minulé storočie, míľniky objasňujúce fakty - zdanlivé pozitíva a prevyšujúce kvantum negatív, ktoré by prinieslo extrémistické myslenie v dnešných dňoch. Na stránke by sme chceli prezentovať bežné momenty, ktoré zažívali ľudia (zákaz prezentovania vlastných myšlienok, vierovyznania, orientácie, zákaz navštevovať určité miesta, obmedzenie cestovať, nakupovať variabilný tovar…).
#nikdyviac |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Cieľom onlie kampane na sociálnych sieťach je predstaviť cieľovej skupine tragické udalosti minulosti v prostredí a spôsobom, ktorý je im najbližší. Edukovať ich síce populárnym, no šokujúcim spôsobom. Zvolené boli 3 sociálne siete – Facebook, Instagram a Snapchat. Pri komunikácii využívame šokujúce príbehy reálnych osôb, ktoré zažili hrôzy nacizmu, okupácie či obmedzovania slobody. Snažíme sa ukázať, že rozhodnutia vychádzajúce z neznalosti histórie a nedostatočného kritického myslenia sú nebezpečným nástrojom najmä v rukách mladej generácie, ktorá práve teraz tvorí nielen svoju budúcnosť. Ukazujeme, že história sa môže opakovať a následky obmedzovania slobody či práv menšín môžu byť katastrofálne.
Na zjednotenie komunikácie na všetkých platformách využívame univerzálny hashtag #nikdyviac.
Ghosts of History |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: In our campaign we deided to target young people in the environment and with tone of voice that is their own.

Snapchat.

Key message:

Ghosts of history - They might haunt you soon enough.

We combined the Snapchat Logo with the key message and the purpose of the campaign - educate the kids with snapchat stories everyday - each day choosing an event from the history that we doodle into a funny story. If we spark some interest in them we redirect them with a CTA link to the mobile microsite where we explain further. And if they still have questions we will have a messenger bot that is ready to explain them everything they desire.

Sometimes it is better to focus on solving the problem than advertising that there is one.
Real Answers (from History) |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Židia, ktorí zažili Osvienčim (Rómovia, obete komunizmu....), budú naživo na Facebooku odpovedať na nezmyselné a nenávistné a zmätené komentáre.

Prečo?

Pretože reálne výpovede ľudí, ktorí si prešli peklom sú silnejšie a pochopiteľnejšie než čokoľvek iné.
Automat na slobodu |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pre študentov sme vyvinuli prvý automat na ospravedlnenky. Vytlačením z automatu či odoslaním SMS získajú 45 minút slobody od človeka, ktorému je sloboda veľmi vzácna. Na ospravedlnenke bude adresný text a fotografia človeka, ktorý trpí diskrimináciou - obmedzovaním slobody.
Zaži svet obmedzených možností |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V online kampani poukazujeme prostredníctvom výraznej typografie a symbolov na obmedzovanie slobody a práv mladých, ktoré extrémizmus nesie so sebou. Žiť bez slobody, ako to bolo za minulých čias a prísneho režimu, si nikto z nás už nevie predstaviť.
What If... |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Young people often don’t understand how valuable freedom is. Understandably, it’s hard for them to imagine what does it mean to have their human rights taken away. We’ve approached this issue with a good old “Show, don’t tell.” technique.

In cooperation with Refresher, a lifestyle web magazine with focus towards young people (15-20), we randomly select visitors and withhold their access to the website while communicating a simple message: we decided to take way your right to enter our website, for no reason at all.

In order to regain the access, they need to collect 10 clicks on their unique link from their friends.
Judge.me! |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: We judge. It doesn't necessarily mean it's bad. &The thing& are consequences. Our judgments are often based on the very first impression and lack of information, respectively wrong information. There is (almost) nothing rational in that, it's emotional. Our campaign offers opportunity to freely judge. And be judged...
Tabuľa hanby |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V kampani využívame dostupný nástroj na monitorovanie komentárov nielen na sociálnych sieťach, ale na celom webe. Týmto nástrojom vieme identifikovať autora konkrétneho komentáru a priamo naň reagovať. Ľudí pridávajúcich extrémistické komentáre pridáme na www.tabulahanby.sk a tým ich zapájame do diskusie s odborníkom a podnecujeme ich k zamysleniu sa nad svojim názorom.
Stars of the past |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: We want to tell young people that past has importance in their life.
There are many people who can be used as positive role models from past.
They were gifted as today people but they suffered and died because of regime – in times of Austro-Hungarian Empire, Slovak State or communism.
We have created a short quiz titled &Stars of the Past& &Who you were in your past life?&
Zoznam príspevkov
History should be known with #nofilter |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: HISTORY
SHOULD BE
KNOWN WITH
#NOFILTER
Kampaň bude bežať na Facebooku, Instagrame a Snapchate.
Na každej sociálnej sieti ukážeme, že história by mala byť bez filtra, teda #nofilter.
Pretože internet nám ponúka skreslené informácie,
z ktorých môžu plynúť aj nesprávne, extrémistické názory.
A preto treba čítať knihy, v ktorých história nie je prikrášlená. #nofilter.
INSIGHT
IDEA
Filtre sú neoddeliteľnou súčasťou sociálnych médii.
Takmer všetky fotky, ktoré vidíme na sociálnych sieťach,
boli nejakým spôsobom upravené.
Všetko je dnes trochu zmené aj história.
Ukážeme, že názory na históriu by upravené nemali byť.
Použijeme sociálne média na udalosti, ktoré mladí vôbec nevnímajú
a príjmajú len tie dobré veci o najhorších mužoch a činoch histórie.
Vytvoríme unikátny hashtag #nofilterhistory.
Pod kontom Filter history budeme pridávať fotky,
ktoré sú z určitých historicky významných udalostí.
Fotky budú rozblurované, ale prejdené pekným filtrom,
takže z fotky nie je jasné, čo sa stalo.
Využijeme označovanie a priamo z fotky sa človek dostane na ďalšie konto –
No filter history, kde ľudia nájdu fotky bez filtru.
Z profilu #nofilter history budeme postovať obsah zameraný
na rôzne dôležité udalosti z histórie, ktoré otriasli svetom.
Text príspevku bude písaný v dobrom duchu pre zlých ľudí.
Následne vyzveme ľudí, aby si pozreli, ako sa táto správa časom filtrovala.
To nájdu priamo v poste v Editing History.
Týmto spôsobom ukážeme, ako môžu vznikať skreslené informácie.
Snapchat prepojíme s offline- om. V mestách rozvešáme plagáty,
ktoré budú znázorňovať určitú historickú udalosť. Ktorá bude upravená,
použijeme na nej filter alebo obrázok, ktorý fotografiu skresluje.
Po odfotení v snapchate človek jednoducho prepne filtre
až na náš #Nofilter, kde mu ukážeme, ako to v skutočnosti bolo.
Zoznam príspevkov
Modern Warfare |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Doba si vyžaduje aby partizáni
opäť bojovali, no tentokrát na modernom bitevnom poli.
The proudest Slovak school |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: This campaign for OSF is set to change Slovak students mindset and move their opinions towards more human view by their personal (virtual) experience. What we want to achieve is to lower their potential extremist ideas and make them to rethink their voice and judgements. Overall strategy is to shock them and change their views through this high emotional stress situation they are going to face. All of this is happening in the times of neo-nazi renaissance of Slovak society. The most important thing right now is to show our target audience, that pure hate for other race or religion is absolutely bad step in their lives. We need to break their emotional state and open way for love and empathy in their hearths.
OSF - Totálny hrdina |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: CAMPAIGN SUMMARY
Throughout the social media we will uncover the unpredictable conclusion.

CREATIVE INSIGHT:
Young people today believe and share potentialy extremist ideas because of misinterpreted and poorly selected informations.

Because of this, we want them to realize, that small and innocent looking idea can become a big ideology, which can negatively influence lives of millions of people. By this we also want them to start thinking critically about what they see.

OUR SOLUTION:
We will use simple and innocent gradation of the story which will lead to unpredictable result and which will uncover the fact, that history and facts can be easily misinterpreted.

HOW DOES IT WORK:
By showing only selected facts, we will show to the young people how innocent looking young people in the past became the worlds most terrible violators of human rights and basicaly mass murderes and we will point that if we’re not thinking critically, the history can repeat.
Zoznam príspevkov
Ak by sme to vtedy nechali tak... |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Prostredníctvom virtuálnej reality ukážeme mladým ľuďom ako vplýva história na súčasnosť.
Si si istý, že sa to už nestane? |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Väčšina mladých ľudí nedokáže kriticky myslieť, a tým pádom rozoznať signály extrémizmu. Cieľom našej kampane je vyvolať v nich pocit zodpovednosti za ľahkovážne rozhodnutia a dosiahnuť, aby si uvedomili, že aj ich hlas má silu.

Mladí ľudia vo veku 15 - 20 rokov, žijú na sociálnych sieťach. Najčastejšie využívajú Facebook, ktorý bude hlavným kanálom pre šírenie našej kampane. Využijeme už existujúcu stránku Open Society Foundation Bratislava, kde budeme postupne uverejňovať kampaňové posty cielené špeciálne na našu cieľovú skupinu. Posty budeme odkazovať na microsite, kde sa mladí ľudia dozvedia viac informácií o kampani. Podané budú spôsobom im príbuzným. Na stránke nebudú len textové informácie, ale aj videá o osobností, ktoré ovyplvňujú mladých ľudí, napr. vlogeri.

V prvej fáze (teasing) kampane využijeme pocit de ja vú. Vtipne im pripomenieme bežné situácie, kedy rozmýšľali ľahkovážne a museli niesť následky. Napr. v noci som bol na párty, na druhý deň budem mať ťažký deň v škole. Odpisujem od spolužiaka, učiteľ ma prichytí a dostanem päťku. Prídem neskoro domov a rodičia mi dajú zaracha. Dá sa nájsť množstvo vtipných situácií, pri ktorých sa naša cieľovka ľahkovážne zasmeje a povie si, fúha, toto poznám, už sa mi to stalo.

V druhej fáze kampane prepojíme extrémizmus s podobnými situáciami, ktoré poznáme z minulosti s odkazom, si si istý, že sa to už nestane? Využijeme historické udalosti, ktoré pozná každý (Hitler, holokaust, vojna, pochod nacistov,...).
deathcollection.com |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Shocking online campaign targeted to young audience in order to realize that things that might appear cool and fashionable are actually products of blood crime
Sharp Hill 1945 |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Background:
V roku 1945 nacisti zavraždili 64 obyvateľov obce Ostrý Grúň. O 71 rokov neskôr získala v parlamentných voľbách Kotlebova fašistická strana v tejto obci 16 % hlasov.

Challenge:
Ako upozorniť na historickú stratu pamäte, šokovať mladých a prinútiť ich sa zamyslieť nad týmto paradoxom?

Insight:
Mladých ľudí nebavia učebnice. Čoraz častejšie sa o histórii dozvedajú z videohier.

Idea:
Sharp Hill 1945 (odkaz na názov obce a rok nešťastia) - akčná strielačka z obdobia 2. svetovej vojny. Hárč za nemeckú armádu dobýva neznámu obec. Za plienenie a zabíjanie jej obyvateľov zbiera body. Po splnení úlohy sa dozvedá prekvapivú message.

Kampaň:
Hru predstaví v Let’s Play videu YouTuber.
Sharp Hill 1945 pustíme do predaja cez rôzne kanály. Zisk pôjde na podporu boja proti fašizmu.
Na Facebooku šírime video o tom, ako sme v najväčšej slovenskej herni prekvapili hráčov našou hrou
Na Instagrame vyzývame ľudí, aby sa fotili s hashtagom #MisiaSplnena
Extrémistická selekcia |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Extrémizmus sa nepýta, zasahuje, kedy sa mu zachce. Obmedzuje a odoberá moc sa slobodne vyjadrovať, rozhodovať či konať. Narúša komfort a irituje. A keďže naša cieľovka je prototypom komfortnej a apatickej mládeže, rozhodli sme sa ju vyrušiť rovnakou rétorikou a prístupom, akým postupuje extrémizmus. Potrebovali sme dosiahnuť to, aby sme cieľovú skupinu upútali. Stavili sme na jednoduchosť a kanály, ktoré sú cieľovke blízke.
Fakujem fašizmus |
Seriál: nie
Zoznam príspevkov
#tonechces |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Táto kampaň sa snaží zvýšiť pozornosť mladej generácie na súčasnú situáciu v spoločnosti, kde sú prezentované extrémne názory s cieľom prebudiť u cieľovej skupiny kritické myslenie. Kampaň vytvára paralelu medzi známymi obmedzeniami v extrémistických režimoch z minulosti a súčasným virtuálnym svetom teenagerov s presahom do reality. Ukážujeme im, že #tonechcu
Think before you like |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Insight:
Wrong people say the right things too.
The point is, to understand the whole context,
and not let anyone fool you.


Idea:
Series of „inspirational quotes“ posts for Facebook, Instagram and Snapchat
that make world’s worst leaders seem nice. Unless you know the whole story.



Message:
Be careful what and who you like.
Dig deeper and learn the whole story.
(The campaign goes hand in hand with our print ads)