Brief Media

PARTNER KATEGÓRIE MEDIA: 

KLIENT: Helpi.org

Z Helpi sa vám, súťažiacim prihovára Michal Čertík.

Helpi je nezisková organizácia, ktorá podporuje a stavia tzv. sharing centrá po celom sveta, kde sa môžu ľudia slobodne, zadarmo a napriamo podeliť o jedlo, oblečenie, knihy, hračky a mnohé iné veci. Tieto centrá sa vyskutujú v rôznych formách ako napríklad komunitné chladničky, knihobúdky a ďalšie. Tie, ktoré sú postavené na Slovensku sa nazývajú Dobré skrinky.

Helpi vznikla v roku 2018, odkedy sa počas krátkej existencie podarilo podporiť už viac ako 10 000 sharing centier, aktuálne v 114 krajinách po celom svete.  Po vybudovaní administratívnej, technickej, operatívnej, finančnej, legálnej a iných infraštruktúr sa sústrediť a zapracovať na rozšírení myšlienky sharing centier do celého sveta a podporiť čo najviac takýchto centier a ľudí, ktorí ich stavajú.

Sharing centrá sú podporované zviditeľňovaním na webstránke a sociálnych sieťach organizácie, registrácia a členstvo v sieti týchto centier je úplne zadarmo. Čo je ale najpodstatnejšie, tým ktorí takéto centrá stavajú a poskytnú všetky potrebné informácie, pomáha Helpi vyzbierať donácie v hodnote maximálne 200 USD za sharing chladničku, 100 USD za sharing skrinku a 30 USD za sharing nástenku.

Momentálne je Helpi registrovaná na Slovensku v rámci Európy, v Spojených Štátoch Amerických a pracuje na registrácii na Madagaskare v rámci Afriky.

Logo aj názov Helpi je registrovaný a chránený ochrannou známkou v Európskej Únii a v Spojených Štátoch. Aktuálny slogan je „Pomôžme svetu“, alebo „Let‘s Help the World“ v Angličtine. Nebránime sa ale zmene. 

 

Web stránka:  https://www.helpi.org/
Facebook stránka: https://www.facebook.com/helpiorg
Instagram: https://www.instagram.com/helpiorg/?hl=en
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/helpiorg/
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCjB91h0s6zbFdbBp24SczOw 

 

CIEĽ (A SEN) HELPI

  • aby sa sharing centrá stali bežnou realitou vo všetkých mestách po celom svete, a aby bolo zdieľanie a pomáhanie si navzájom každodenným aspektom v živote každého z nás. 

SITUÁCIA

Na svete je momentálne okolo 2.47 miliardy ľudí, ktorí žijú na pokraji chudoby z menej ako 2 dolárov na deň, hladujúc a nemajú pokryté základne životné potreby. Napriek tomu sa každodenne vyhodí asi tretina vyprodukovaného jedla, nehovoriac o iných veciach ako oblečenie, hračky, knihy, nábytok a ďaľšie. Veci, ktoré by mohli pomôcť tým menej šťastným okolo nás.

Ľudia po celom svete preto majú v ťažkej situácii v drvivej vačšine dve možnosti – buď si pomôžu sami, pomôžu im blízki, alebo sú odkázaní na pomoc zhora - od organizácií, inštitúcií alebo štátu samotného. Prečo by im ale nemohli pomôcť druhí ľudia, ktorí majú prebytok?

Sharing centrá vytváraju práve takýto nástroj. Ak máme niečo, o čo by sme sa radi podelili, prinesieme to do sharing centra, kde si to môže zobrať niekto iný. Napriamo, zadarmo a bez zbytočných medzičlánkov. Prave preto sú tieto centrá efektívne riešenia, ako si môžu ľudia pomôcť navzájom, nehovoriac o tom, ako veľmi rýchlo a lacno sú vybudovateľné, keďže stačí kus nábytku s označením sharing centrum a jednoduchými inštrukciami. A tí čo majú viac, môžu týmto spôsobom pomôcť tým, čo majú menej. Pretože skutočná zmena a zlepšenie situácie sa môže stať iba vtedy, keď začína od ľudí samotných.

 Na Slovensku je v súčasnosti Helpi aktívna nasledovne:

  • 35 centier, 10 dobrovoľníkov, niekoľko desiatok partnerov a donorov.

 

KOMUNIKAČNÉ CIELE

Navrhnite efektívnu a inovatívnu mediálnu komunikáciu a kampaň k podpore organizácie Helpi, ktorej hlavné ciele sú:

  1. Rozšíriť povedomie o značke a obsahu služby, ktoré Helpi poskytuje = awareness
  2. Aktivizovať cieľovú skupinu = aktivácia, t.j.:
  • zdieľať (mám doma niečo užitočné, ale nepotrebné a vďaka Helpi viem, ako a komu tým môžem pomôcť) a/alebo
  • aj pomáhať zdieľať (pomáham organizovať zdieľanie a chcem sa stať partner/donorom Helpi) = najdôležitejší z cieľov

TONE OF VOICE

Napriek dvojročnému pôsobeniu na Slovensku sú aktivity v tejto krajine stále v plienkach. Aj preto je jedným z očakávaní vybrať ten správny Tone of Voice pre túto pilotnú komunikáciu s ambíciou jej preklopenia na regionálny, resp. celosvetový rozmer. 

VÝZVA

Zaujať natoľko, aby sa z dlhodobého hľadiska stala značka Helpi významným hráčom v sektore neziskových organizácií (nielen) na Slovensku. Tento stav dosiahnuť originálnou komunikáciou, vďaka ktorej budeme mať vysokú rozpoznateľnosť našej značky a služieb s ňou spojených. 

CIEĽOVÁ SKUPINA

Na Slovensku je Helpi stále na začiatku práce, ale zvyčajne sa viac o tento typ služieb zaujímajú mladší, vzdelanejší ľudia z väčších miest. Práve u nich je cieľom vzbudiť pozornosť a aktivitu. 

MEDIÁLNY ROZPOČET

Ideálne a najzaujímavejšie by bolo pristúpiť k rozpočtu spôsobom tzv. „revenue sharing“, kedy by marketingová agentúra bola kompenzovaná „úspechom kampane“ formou podieľu z výzbieraných donácií a mala by takto priamy záujem na raste Našej organizácie. Sme ale otvorení kompenzovať agentúrne výkony.

Celkový budget nie je definovaný, ale v ideálnom prípade neprekročí úroveň „zopár tisíc €“.

Od Google dostáva Helpi globálne kredit 10 000 USD mesačne na text ads. Ako schválená nezisková organizácia v rámci Google, Microsoft a Facebook, Helpi čerpá (a môže čerpať) množstvo benefitov. 

TIMING KAMPANE

Keďže ide o pilotný projekt realizovaný v SR, radi by sme stihli posunuté daňové priznania korporácií (a možnosť získať 2% z daní), ktoré sú do konca júna, t.j. komunikácia – jún 2021. 

POŽADOVANÉ KPIs, KTORÉ SA KAMPAŇOU DORUČIA

Na konci júna 2021:

  • 100 sharing boxov – non food
  • Dvojciferný počet komunitných chlaničiek - food
  • Trojciferný objem dobrovoľníkov
  • Štvorciferný objem vyzbieraných prostriedkov

VÝSTUPY

  • prezentácia stratégie a idey v PDF (max. 10 slidov vrátane úvodného a záverečného)
  • krátke zhrnutie, ktoré by malo obsahovať popis východiskových bodov, situácie, cieľov, stratégie, kreatívnej idey i exekúcie v PDF (max. 300 slov)
  • vytvorenie krátkeho videa (max. 20 sekúnd) použitelného na účely kampane výhodou

HODNOTIACE KRITÉRIÁ

Oblasti, na základe ktorých budú práce hodnotené:

  1. Pochopenie / key insighty – Originálne a nečakané súvislosti a poznatky zo života a hodnôt cieľovej skupiny užitočné pre komunikáciu tohto zadania.
  2. Mediálna stratégia / big idea – originalita, inovácia a komplexnosť s potenciálom dosiahnutia stanovených cieľov.
  3. Mediálna kreativita - využitie komunikačných/mediálnych kanálov “inak”, ktorá pomôže priniesť emóciu k životu v rámci vašej mediálnej stratégie.
  4. Efektivita kampane vs ciele – definícia relevantných metrík, merateľnosť výsledkov, ako rozmýšľate nad nastavením cieľov a ich vyhodnotením.
  5. Distribúcia médií / media channel mix – relevantná exekúcia/implementácia (v náznakoch) na cieľové publikum, kde a ako bude vaša idea komunikovaná nielen v rámci platených médií ale aj vlastnených a zdieľaných médií zadávateľa, či v priestore a možnostiach organického šírenia a napĺňania stanovených cieľov.
  6. Inovatívne využitie, nové médiá - ukážte nám v ideovej rovine ako môže byť inovatívne riešenie/nové technológie využité v realite.

 

**************************

VIZUÁLNY OBSAH
Vzhľadom na práva duševného vlastníctva je povolené používať iba vizuálny obsah z webovej stránky partnera súťaže Isifa - Shutterstock https://premier.shutterstock.com/. Pre každý tím je služba fotobanky dostupná bezplatne po celú dobu trvania súťaže, a to výhradne pre účely súťaže. Obsah je povolené ukladať a zdieľať len s členmi súťažného tímu. Nie je povolené obsah sťahovať, zdieľať ani využívať mimo súťaže či po jej skončení. V prípade zistenia porušenia týchto zásad bude partner súťaže postupovať podľa platných Pravidiel a podmienok spoločnosti Shutterstock. 

Každý súťažný tím dostane emailom invitation link na individuálny prístup (vždy iba jeden z tímu).
V prípade problémov so Shutterstock kontaktujte: Danica Kovacevic, mobil: +420 604 123 751, email: danica.kovacevic@isifa.com 

BRANDING
Žiadny branding agentúry nie je povolený. Do výstupov nevkladajte svoje meno ani meno alebo logo agentúry, v ktorej pracujete.