Shortlist

1. Print

Daniel Vachna, Kornélia Pazderková
It´s up to you. |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Najväčším benefitom otvorenej spoločnosti je možnosť slobodného výberu.
Rozhodli sme sa, že túto príležitosť nebudeme ľuďom zbytočne opisovať.
Namiesto toho im to rovno ukážeme prostredníctvom jednoduchej mechaniky priamo v printe.
Ivan Vajda, Michaela Chrkavá
Slobodné cestovanie |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spomedzi benefitov, ktoré máme v dnešnej dobe, sme si vybrali cestovanie. Otvorené hranice a možnosť bez väčších problémov navštevovať aj exotické krajiny, je niečo, čo mladí berú ako úplnú samozrejmosť. Takýmto jednoduchým a čistým printom sme chceli vyrušiť a vyvolať pocit zamyslenia. Hlavným cieľom bola jednoduchá myšlienka, ktorá ale skrýva hlboký význam.
Zoznam príspevkov
Ivana Pacoňová, Michal Hornický
TRANSPARENT |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vďaka aktuálnej situácii na Slovensku, pre ktorú sú charakteristické rôzne kauzy, by ľudia viac ako kedykoľvek predým mali oceniť jednu zo základnych výhod otvorenej spoločnosti – slobodu prejavu. Print sme preto povýšili na nástroj, ktorý im v prípade potreby pomôže kedykoľvek vyjadriť svoj názor - na transparent.
Zoznam príspevkov
Jakub Čupka, Lukáš Sihelský
Thinking |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vizuál vo svojej jednoduchosti ukazuje dve roviny slobody. Na jednej strane slobodu myslenia a na strane druhej slobodu tieto myšlienky povedať nahlas. Využíva dizajnový prvok Messenger bubliny, ktorá je dnes každému mladému človeku notoricky známa. Zachytáva myšlienku otvorenej spoločnosti v tak bežnej a prirodzenej forme, s ktorou sa dokáže stotožniť každý.
Zoznam príspevkov
Juraj Kovac, Jakub Novota
Mreža vs Mriežka |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na slovnej aj vizuálnej hre ukazujeme rozdiel medzi tým ako sa populárna západná kultúra užívala v strachu kedysi a ako sa s hrdosťou a radosťou užíva dnes.
Zoznam príspevkov
Kaja Kowalczuková, Viktor Mada
Nedemokratické žiadosti |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Hovorí sa, že veci si vážime až, keď ich stratíme. Čo ak by sme všetky výhody otvorenej spoločnosti nemali? Čo ak by historické udalosti dopadli tak trochu inak a Slovensko by sa nikdy nezbavilo totalitného režimu?
Previedli sme túto hypotetickú situáciu do mierne absurdných dôsledkov. V totalitnom Slovensku verzia 2017 musí občan žiadať o povolenie na činnosti, ktoré sú pre nás úplne samozrejmé. A ako o povolenie žiada? Tradične komplikovaným formulárom. Vzniká tak séria žiadostí inšpirovaných estetikou bežných formulárov súčasnosti, no obohatených o tragikomický totalitný obsah. Vytvorili sme tri takéto obojstranné formuláre, a to: Žiadosť o povolenie na výjazd do zahraničia, Žiadosť o povolenie na návštevu internetu a dokonca Žiadosť o povolenie na vyjadrenie vlastného názoru. Formuláre budú súčasťou bežných časopisov. Predná strana žiadostí čitateľov mierne prekvapí - na prvý pohľad sa totiž jedná o klasický formulár podobný daňovému priznaniu. Druhý pohľad však čitateľa šokuje, pretože formulár je plný otázok pôsobiacich v demokratickej spoločnosti absurdne. Pointa prichádza na druhej strane žiadosti - tento formulár sa nás netýka. Prečo? Pretože žijeme v otvorenej spoločnosti.
Našťastie.
Zoznam príspevkov
Martin Luther, Tomáš Rybár
Dosť všetkého. |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V printovom vizuále hovoríme rečou frustrovanej spoločnosti, ktorá už nechce vidieť to dobré. Treba sa totiž na to pozrieť zblízka, a to pri našom printe doslova.

Frustrované výroky, s ktorými sa ľudia stotožňujú, sme vyplnili hodnotami a princípmi demokracie a slobody, čím sme otočili ich význam z negatívneho na pozitívny, čo respondenta prekvapí.
Sú to situácie, ktoré by za totality neboli možné.

Mám toho dosť. - Mám dosť slobôd, možnosť výberu, práva…
/
Robím, čo môžem. (môžem robiť veci, čo som niekedy nemohol) - vyjadrovať svoj názor, písať blogy, podporovať nezávislé médiá…

Myslíme si, že „Som rád, že tu žijem, že toto môžem zažívať. Je to naša spoločná voľba.“ fituje s naším vizuálom, keďže pri jeho prehliadaní ukážeme respondentovi, že aj napriek kauzám, je Slovensko skvelé miesto na život.
Zoznam príspevkov
Matúš Hliboký, Michal Minár
Toto nie je vtip |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Málokto z nás si uvedomuje, že výnimočné veci, ktoré dennodenne používame alebo sledujeme vznikli vďaka možnostiam a princípom otvorenej spoločnosti.
Zoznam príspevkov
Michal Moravec, Jakub Ptačin
Deti 1992 |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Už 25 rokov môžeme byť sami sebou a pre každého to znamená niečo iné.
Zoznam príspevkov
Roman Roj, Michal Hazior
autocorrect |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V dnešnej otvorenej spoločnosti nás už žiadny cenzor nekontroluje, neopravuje a ani nám neprikazuje čo a ako máme písať, či hovoriť. Kontrolovať a opravovať sa náš pokúša už len autocorrect. A to je celkom fer, nie?
Zoznam príspevkov

2. PR

Kristína Kohútová, Viktor Klik
PR ZOO |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V PR agentúrach robia jedineční kreatívci unikátne veci, ktoré už každý videl, len o tom nevie. Mladí ľudia nájdu v PR svoje miesto, pretože ich kreatívu nič nelimituje. Na príkladoch z reálneho života ukážeme v online prostredí (sociálne siete a médiá), čo to PR je a prečo sa ho oplatí ovládať. A potom dáme mladým študentom šancu ukázať, čo je v nich!
Zoznam príspevkov
Matúš Kvas, Martin Špeťko
Toto je miesto pre teba |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Mladí ľudia vnímajú prácu v PR ako udržiavanie vzťahov s novinármi. Ak chceme zaujať, musíme im ukázať zmysluplnosť a šírku rozsahu našej roboty. Keď príde na lámanie chleba, je to práve PR, ktoré ovplyvňuje reputáciu nielen marketingovej komunikácie, ale celej existencie značky. Preto prichádzame s ideou „Toto je miesto pre teba“. Pomocou slovnej hračky ukazujeme, kde všade má PR svoje miesto, no zároveň apelujeme na cieľovku, že práve oni majú pracovné miesto v PR. V kampani využívame digitálne nástroje zamerané na aktualizačné momenty zo sveta PR.
Zoznam príspevkov
Veronika Jakubove, Terézia Rojková
Kavicka_s_klientom |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pozvanie mladych potencialnych PRistov na Kavicku s klientom.
Zoznam príspevkov

3. Marketers

Bohumil Pokstefl, Juraj Zamborsky
Upracme Slovensko a Kontentino |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Upracme Slovensko a Kontentino
Zoznam príspevkov
Ivana Borčinová, Viktoria Marína Kolberová
Upracme Slovensko s Microsoftom |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Upracme Slovensko s Microsoftom
Zoznam príspevkov
Miroslava Píšová, Miriama Zemkova
Sme.sk podporuje event „UPRACME SLOVENSKO& |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Komunikačná kampaň rozdelená do dvoch fáz, ktorej hlavným cieľom je účasť relevantnej skupiny mladých ľudí na evente „UPRACME SLOVENSKO” v rámci Svetového dňa upratovania.
Zoznam príspevkov
Petra Rímešová, Barbora Takáčová
Upracme Slovensko s VÚB |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Brief na vypracovanie kampane podporujúcej aktivitu Upracme Slovensko s VÚB, ktorá má motivovať generáciu Y k účasti na Svetovom dni upratovania 2018.
Zoznam príspevkov
Viktor Blaha, Ondrej Mikuš
#UPRACMESLOVENSKO |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V rámci nášho zadania sme pripravili event #UPRACMESLOVENSKO, ktorý aktivizuje Millennials k tomu, aby do upratovania svojho okolia a tým riešili globálny problém na lokálnej úrovni.


Pre istotu prikladáme link na stiahnutie všetkých podkladov : http://bit.ly/YLBLAHAMIKUS
Zoznam príspevkov

4. Film

Anton Dúbravec, Michal Salva
Tak jednoduché |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Keď sa povie dobrý skutok, myseľ každého človeka sa uberie iným smerom. Niekto si spája dobré skutky s peniazmi, niekto chápe, že to môže byť aj pomoc s nákupom. Dali sme možnosť ľuďom priamo povedať, čo pre nich znamená dobrý skutok, kedy spravili ten posledný a aké emócie sa s tým spájajú. Pretože to, ako ľudia hovoria o dobrých skutkoch, je motiváciou robiť ich čoraz viac.

Pre formát reportážneho spotu sme sa rozhodli z jednoduchého dôvodu. Bežní ľudia &z ulice& najlepšie komunikujú posolstvo, ktoré chceme videom odovzdať. Tým je, že dobré skutky robí každý z nás a napriek tomu, že si niekedy nevieme spomenúť na ten posledný, presne vieme, aké pocity vďaka nim prežívame.
Zoznam príspevkov
Jaroslav Vígh, Róbert Ludrovský
#nepreskocim |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Insight:
Žijeme v dobe, v ktorej na nič nemáme čas, dokonca ani na pomoc blížnemu. Všetko preskakujeme. Do seba zahľadená generácia Millennials sa nachádza v epicentre tohto problému a je najväčšou obeťou doby preskakovania.
Ako príslušníkov generácie Millennials inšpirovať k tomu, aby robili dobré skutky?

Riešenie:
Využili sme známy prvok videoportálu YouTube - “Skip Button”, a za jeho pomoci sme vykreslili jeden deň v živote mladého človeka. Počas neho sa mu naskytne hneď niekoľko príležitostí zachovať sa pekne a spraviť dobrý skutok. Vždy si však zvolí jednoduchšiu cestu - preskočí to.
To sa však nevypláca…
Zoznam príspevkov
Katarína Chudá, Pavol Paulenda
PRANK │ VYCHYTÁVKA S PANVICOU! |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Binge-watching videí je fenomén dnešnej doby. Mladí ľudia sledujú youtube videá pokojne aj niekoľko hodín bez prestávky a doslova tak zabíjajú čas.
My sme sa rozhodli ich bezstarostný playlist narušiť videom, ktoré sa naoko tvári ako “ďalšie v poradí”. Preto má aj tento clickbaitový názov.
Skrýva sa v ňom však jednoduchý message.
Namiesto sledovania pripečených videí, sprav aspoň jeden dobrý skutok. A pošli to ďalej…
V rámci stratégie by sme oslovili sieť influencerov, ktorý by toto video publishli ako svoje a ponúkli ho tak svojím subscriberom. O zvyšok už sa postará sila internetu.
Zoznam príspevkov
Martin Krafčík, Dušan Husár
Nabudúce môže byť neskoro |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zodpovednosti za pomoc iným sa sami pred sebou zbavujeme tak, že hľadáme argumenty, prečo neurobiť dobrý skutok dnes, ale až niekedy nabudúce. Lenže nabudúce už môže byť na pomoc neskoro.
Zoznam príspevkov
Roman Roj, Michal Hazior
#dobrahra |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Aby si naša uponáhľaná generácia našla čas na dobré skutky a zdieľala ich na internete, potrebuje na to zaujímavú formu. Prišli sme preto s jednoduchou hrou na instagrame, ktorá ma ambíciu spustiť reťazovú reakciu videí - dobrých skutkov. Vďaka instagramu a jeho funkciám si jednoducho a kretívne môžu vytvoriť vlastné videá a pritom stále ostať cool.
Zoznam príspevkov
Viliam Jánošík, Dominika Drusanová
Prežité šťastie |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Film ukazuje netradičnú situáciu mladého dievčaťa a jej kamarátky. Cieľom je upozorniť a pripomenúť mladšej generácii, že konaním dobrých skutkov sa človek stáva oveľa šťastnejším.
Zoznam príspevkov

5. Media

Jana Kvardová, Martin Piteľ
#5eurnaden |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Denne míňame veľa.

Rodiny v núdzi, ktoré žijú v chudobe a rodiny s deťmi so závažným ochorením, nemali toľko šťastia ako my a denne bojujú o to, ako uživiť svoju rodinu. Náš životný štýl si jednoducho nemôžu “dovoliť”. Denne musia vyžiť len z pár eur.

Prostredníctvom výzvy #5eurnaden chceme aktivizovať mladých aj dospelých, aby si vyskúšali na vlastnej koži, aké je to prežiť len z pár eur denne. Zároveň vďaka tejto myšlienke budeme nielen šíriť osvetu, ale aj vyzbierame finančné prostriedky pre rodiny, ktoré to potrebujú.
Zoznam príspevkov
Jaroslav Vígh, Juraj Pobjecký
#MultipacknySkutok |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zadanie:
Vytvoriť inovatívnu kampaň pod hlavičkou Ďakujeme.sk, ktorá rozšíri povedomie o rodinách v núdzi a reálne im pomôže.

Problém:
Pre mnohých je bariérov pri darovaní samotná forma. Ako zjednodušiť mechaniku poskytovania finančnej pomoci a priniesť ju bližšie k ľuďom, priamo do ich každodenných rituálov a bežných prostredí?

Idea:
#MultipacknySkutok - unikátny rad produktov každodennej spotreby, ktorých kúpou pomáhate rodinám v núdzi. Vďaka jednoduchej mechanike „2 za cenu 3“, „3 za cenu 4“ a pod., bude v každom balení časť z multipacku chýbať. A práve chýbajúce produkty poputujú tam, kde sú najviac potrebné - do domácností, kde sa počíta každé euro.
Zoznam príspevkov
Katarina Palova, Miroslava Mitlikova
Dobrý pocit |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Všetky potrebné informácie uvádzame v priloženej prezentácii :)
Zoznam príspevkov
Oliver Špánik, Kristián Ondriš
#NaKazdomPohariZalezi |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Propagácia portálu dakujeme.sk pomocou zbierky pohárov na hudobnom festivale Pohoda.
Zoznam príspevkov
Petra Papajová, Roman Janajev
Dopíš štastný koniec |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Mediálna kampaň využívajúca netradičné médium k zasiahnutiu vyčlenenej veľmi relevantnej cieľovej skupiny - prostredníctvom &písaniek&.
Zoznam príspevkov
Zdenko Mojto , Michal Vasilenko
Daruj svoje narodeniny |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Každý chce byť tak trochu filantrop a každý sa so svojou dobročinnosťou rád podelí so známymi. Keďže Facebook priťahuje pri narodeninách veľkú pozornosť našich priateľov, dajme ľuďom možnosť pochváliť sa verejne, prostredníctvom Facebookovej výzvy, aby dar na ich narodeniny nedarovali im, ale tým, ktorí to naozaj potrebujú.
Zoznam príspevkov

6. Design

Anton Dúbravec, Michal Salva
Spájanie a zdieľanie - Goodeas |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spájanie a zdieľanie sú dva pojmy, ktoré stáli na začiatku zrodu nášho návrhu. Goodeas si dáva za cieľ spájať kampane z celého sveta do databázy a následne ich zdieľať s neziskovými organizáciami v ktorejkoľvek krajine.
Prepojením kreatívcov a organizácií, zdieľanie vedomostí, skúseností a myšlienok má urobiť svet lepším. Celosvetovo využívaný symbol zdieľania je nosným prvkom jednoduchého a čistého návrhu loga Goodeas.
Zoznam príspevkov
Ivana Pacoňová, Michal Hornický
Reusable Identity |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: GOODEAS zhromažďuje nápady z celého sveta za účelom ďalšieho použitia. Vytvorili sme preto identitu, ktorá nielen jasne vysvetlí, čo je hlavnou činnosťou organizácie, ale jej aj v tejto činnosti pomôže. Vytvorili sme unikátnu reusable identitu, vďaka ktorej sú vizitky, prezentácia, či FB posty organizácie rovnako „reusable“ ako idei, ktoré zhromažďuje.
Jaroslav Vígh, Jakub Svetlík
Good Share By Goodeas |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Filozofiou Goodeas je zdieľanie a šírenie dobrých nápadov so svetom. A práve na poslaní zdieľania dobra sme sa rozhodli postaviť identitu značky. Využili sme celosvetovo známu ikonu share buttonu, jemne sme ju pretvorili a využili nielen v celej identite značky, ale aj v kampani na prvý share button, ktorý pomáha robiť svet lepším.
Lenka Palečková, Jozef Kyselica
putovanie nápadu |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kruh je symbolom počiatku. Na začiatku každej dobrej kampane je nápad. Goodeas je databáza hotových nápadov, z ktorých si stačí vybrať a upraviť podľa vlastných potrieb. Kruh v tomto prípade teda zastupuje nápad.
Prelínanie kruhov- vytvárajúcich efekt pohybu, symbolizuje „putovanie nápadu“.
Prvý kruh predstavuje počiatočný nápad, z ktorého budú vychádzať jeho ďalšie varianty. Proces úpravy nápadu, predstavujú zvyšné 3 kruhy, medzi prvým a posledným. Posledný kruh zobrazuje adaptovanú kampaň.
Matúš Hliboký, Michal Minár
On the good path |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vďaka online databáze kampaní GOODEAS sme na dobrej ceste, aby sa tento svet stal lepším miestom na život.
Michal Dvorský, Lenka Ďurkovičová
Goodeas |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pri návrhu loga sme pracovali hlavne s jednoduchou myšlienkou recyklácie nápadov a s tým, že práva na idey sú voľne šíriteľné pre neziskové organizácie. Preto sme vytvorili vlastný symbol voľne recyklovateľných nápadov, do ktorého sme zapracovali najznámejšie prvky – šípku, ako symbol recyklácie, a kruh, ktorý je známy z grafiky ochranných známok, tzv. copyrights.

Primárne sme to využili v logu, kde sme šípku v kruhu navrhli tak, aby pripomínala písmeno G z názvu projektu.

Šípky sa využívajú v grafike aj pri predstavovaní jednotlivých projektov. Sú navrhnuté tak, aby pripomínali grafiku určitého ocenenia, napr. keď sú filmy na plagátoch označované aj oceneniami Cannes.

Symbol voľne recyklovateľných dobrých nápadov využívame aj pri vizitkách či iných propagačných materiáloch.

Využívame ho tiež aj pri Facebookových postoch pre okamžité rozpoznanie príspevkov.
Peter Galko, Jakub Otčenáš
GOODEAS - Good Ideas for Better World |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: GOODEAS je jedinečná platforma, ktorá slúži nielen ako databáza non-profit kampaní, ale najmä ako connector, ktorý spája neziskové organizácie s autormi výnimočných kampaní. Našim cieľom bolo navrhnúť identitu, ktorá ponesie tento message a zároveň nechá priestor vyniknúť kreativite kampaní.
Roman Roj, Michal Hazior
i |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pre online databázu ideí Goodeas sme zvolili jednoduchú formu, ktorá vychádza z pôvodného návrhu loga.
Vladimír Krajčovič, Ivan Čapkovič
goodeas |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vytvárame priestor pre nápady.

7. Cyber

Dominika Múdra, Richard Múdry
Veľká hokejová pátračka |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pri hokejových začiatkoch čelia malí hráči a ich rodiny dvom typom bariér:

1. Hodí sa vôbec moje dieťa na hokej?
2. Dokáže pri hokeji vydržať?

Naše riešenie sa snaží prekonávať obe.
Prvú tým, že humorným spôsobom ukazuje, že na hokej sa hodí naozaj každý, druhú tým, že do boja proti lenivosti a strate motivácie chodiť na tréningy zapája gamifikáciu. Zvýšiť motiváciu malého hokejistu prekonať prvé prekážky má aj to, že súčasťou hry je aj celá jeho rodina.
Zoznam príspevkov
Ivana Pacoňová, Michal Hornický
FejsPuk |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pri športe a hokeji obzvlášť, vzniká množstvo nových priateľstiev, nezabudnuteľných udalostí a zážitkov, o ktoré máte chuť sa podeliť. Dnešné deti však nadobúdajú priateľstvá a delia sa o zážitky čoraz častejšie len vo virtuálnom svete. Čo je veľká škoda. Aby sme to dali do poriadku a podporili zároveň vznik nových hokejových talentov, vytvorili sme novú sociálnu sieť s názvom FejsPuk. FejsPuk pomôže deťom nadväzovať priateľstvá a zdieľať neopakovateľné momenty naživo. Offline. Počas hrania hokeja!
Zoznam príspevkov
Lukáš Lukonič, René Kubovič
Trto hľadá followerov |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vytvorili sme kampaň v ktorej bude hokejista Tomáš Tatar vytvárať content na sociálne siete a hľadať tak followerov, svojich nových nasledovateľov.
Mima Balčáková, Dorota Budziňáková
Hokejovi rodicia |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako dostat deti k sportu a na stadiony? Cez rodicov.
Pretoze funguju ako droga. Staci, ak ich deti raz vyskusaju, uz odtial nebudu chciet odist. Ako ale motivovat rodicov, aby deti priviedli na stadiony? Nasou kampanou...
Zoznam príspevkov
Natália Mikušová, Radoslav Matúška
Hokej začína na ulici |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vývoj od hrajúceho sa dieťaťa k profesionálnemu športovcovi prechádza niekoľkými štádiami: Začína sa ako zábava; a postupným štrukturovaním prechádza do športu s merateľnými výsledkami a snahou o neustále zlepšovanie.
Nesnažme sa teda o to, aby sa deti rovno stali športovcami. Odstráňme bariéry a nadchnime rodičov, aby si obuli tenisky, zobrali hokejku a loptu a zobrali deti skrátka von.
Každý známy hokejista začínal hokejbalom na sídlisku, tak zober hokejku a choď von! Hokej začína na ulici.